سرهنگ پاسدار حسن حبیبی

مهمترین انگیزه‌های شهادت طلبی

دشواری ها و تلخی های روزگار انسان های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می سازد در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی شوند و با گزینش شهادت زمینه دگرگونی های عمیق را فراهم می آورد.

مهمترین انگیزه های شهادت طلبی

الف) شوق به لقا الله

شهیدان مایه حیات خود را در طبق اخلاص می گذارد و تقدیم معبود می کنند تا در برابر آن جوار حق تعالی را خریداری کنند.

ب) زندگی راستین

شهادت مرگ اختیاری است.وقتی انسان ستم و خواری را در حال چیرگی می یابد به شهادت که عزت و سرافرازی واقعی است را بر می گزیند.

ج) بزرگی روح و بدی زمانه

دشواری ها و تلخی های روزگار انسان های معمولی را در بند محاسبات رایج مادی گرفتار می سازد در این موقعیت ارواح بزرگ تسلیم نمی شوند و با گزینش شهادت زمینه دگرگونی های عمیق را فراهم می آورد.

آری انسانی که روحش بزرگ است در هنگامه دشواریها و بن بست های مادی و فساد جامعه ،شهادت و مرگ سرخ را بهترین درمان می داند.

د) بریدن از دنیای فانی و دل بستن به حقیقت باقی

بندگان مخلص خدا ارزش های ناچیز و ناپایدار دنیا را به ارزش های فراوان و فناناپذیر آخرت عوض نمی کنند

بی تردید دل بستن به دنیا مانع شهادت طلبی است آنچه روحیه شهادت طلبی گسترش و ارتقا می بخشد دل بریدن از دنیا است.

و) اجرای حق و احیای اسلام

انسان های مومن احیای اسلام و اجرای حق و عدالت را ارزش می پندارند که جان باختن در راه آن نیز شایسته است.

آری هر که هوای دیدار یار در سر دارد، باید ترک خوشی کند برای خشنودی محبوب،سختی ها را بر خود هموار سازد تا خدایش ندای “سلام علیکم بما صبرتم” سر دهد و او را بسوی خود فرخواند.آنچه گفته شد،عوامل و انگیزه های شهادتطلبی است،اما می توان نتایج شهادتطلبی در درون یک نفر نیز به شمار آید. کسی که عاشق شهادت باشد، خود را همواره مجاهد فی سبیل الله می بیند، وظیفه خود را انجام می دهد و در پی احقاق حق و باطل است. آنکه شوق مرگ سرخ دارد، از دنیا دل بریده،فریفته زیور و زینت ها و پست و مقام نمی شود، کسی که دل بریده به آن سرا دل بسته است،به زندگی زبونانه تن نمی دهد، هیچ گونه مصلحت اندیشی را تاب نمی آورد شبی شجاعانه در برابر ستم و دورویی می ایستد و از هیچ چیز نمی هراسد. این انسان ارجمند است که یادش در خاطر حجت خداوند نقش می بندد.

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share