رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

مشکلات اخذ سلیقه‌ای مالیات بر ارزش افزوده حل و فصل خواهد شد

دلق پوش گفت: هیچ نهادی و تشکلی به حد فراگیری و عمق اثرگذاری اصناف در اقتصاد جامعه نمی رسد و اصناف و بازاریان همواره در تاریخ و پیروزی انقلاب نقش داشتند و حتی در طول دفاع مقدس پشتیبان کشور بوده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهاد دلق پوش در نشست با روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان گیلان که در شهرستان ماسال برگزار گردید، گفت: اصناف به عنوان معتمدین و خادمین مردم در حوزه بازار هستند و قطعا به نقش و جایگاه بازار بایستی توجه ویژه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تاثیرگذاری و عملکرد کسبه و بازاریان را حائز اهمیت دانست و روسای اصناف را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: با توجه به جایگاه قانونی و مردمی وظیفه مهمی دارید، بویژه استانی که بعد گردشگری و گردشپذیری در آن قوی است.

وی ادامه داد: هیچ نهادی و تشکلی به حد فراگیری و عمق اثرگذاری اصناف در اقتصاد جامعه نمی رسد و اصناف و بازاریان همواره در تاریخ و پیروزی انقلاب نقش داشتند و حتی در طول دفاع مقدس پشتیبان کشور بوده اند.

دلق پوش تصریح کرد: در شرایط فعلی که در وضعیت رکود اقتصادی هستیم و در تحریم همه جانبه و ظالمانه کشور های متخاصم هستیم، باید تدبیر و چاره اندیشی کنیم و ابتکار و مدیریت خلاقانه را به شکل توامان در اصناف بکار بندیم تا چرخه اقتصاد بازار پرنشاط و روند رو به رشدی طی نماید.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، عنوان نمود: رشد فزاینده هزینه های معیشتی را باید مد نظر داشته باشیم و برای برون رفت از مشکلات همگام با مردم باید تمهیداتی اتخاذ کنیم و از ظرفیت های قانونی اصناف نیز بهره ببریم.

متولی بخش صنعت، معدن وتجارت استان گیلان اذعان کرد: همه ما مسئولیت داریم، هم شرعی و هم قانونی و هم در قبال شهروندان مسئول هستیم. فضیلت مدیریت این است که در شرایط بحرانی تدبیر نماییم و با اتحاد و همدلی بر مشکلات فائق شویم.

وی ایجاد اتاق های فکر و طرح و برنامه جهت راهبری سیاست های بازار را لازم و ضروری دانست و گفت: در ایام پایان سال بر عملکرد اتحادیه ها و کسبه نظارت ویژه داشته باشند و همچنین با تشکیل شورای هم خانواده می خواهیم از خرد جمعی استفاده نماییم و سیاست گذاری اهداف را در چارچوب قانون پایه ریزی کنیم.

فرهاد دلق پوش خاطر نشان کرد: اصناف در تزیین و ارائه اجناس باید خلاقیت داشته باشد و اصناف نشان دهنده هویت و فرهنگ گیلان به گردشگران هستند، در این راستا سلیقه، شیوه و نوع عرضه آن در کنار اخلاق اسلامی مهم و قابل توجه است و مشتری مداری در اصناف حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان اضافه نمود: در مقابل پدیده های صنفی از روش های نوین کسب و کار نظیر تبلیغات در فضای مجازی در کنار فروشگاه داری استفاده و بهره ببرید.

وی با اشاره به رویه نامناسب اخذ مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: قطعا بزودی مشکلات اخذ سلیقه ای مالیات بر ارزش افزوده حل و فصل خواهد شد و بنا داریم از ظرفیت منابع بانکی نیز برای حمایت از صنوف استفاده نماییم.

دلق پوش با اشاره به لزوم اشراف روسای اتاقهای اصناف و اتحادیه ها به قوانین، بیان داشت : انتظار دارم که روسای اصناف، چالش های پیش روی اصناف را به نحو احسن مدیریت کنند و موارد را آنالیز کنند و از قوانین صنفی به خوبی بهره ببرند و مسلط به ضوابط باشند به نحوی که کسبه و صنوف با مشکلات روبرو نشوند.

وی نظارت، حمایت و هدایت را مهمترین وظیفه روسای اتاق های اصناف و اتحادیه ها برشمرد و گفت: دخالت نابجا و خارج از قوانین پذیرفتنی و قابل مماشات نیست و تشریح و توجیه مسائل به ارباب رجوع در چارچوب قانون وظیفه اصناف است و به طور کلی برقراری  آرامش و رونق بازار هدف همه ما باید باشد.

Share