سخنگوی کمیسیون اصل نود

مردم به تفاوت‌های ناروای اقتصادی در جامعه اعتراض دارند نه انقلاب

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در اغتشاشات اخیر اعتراض شان عملا به تفاوت‌های ناروای اقتصادی در جامعه بود و از انقلاب گلایه‌ای نداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ولی داداشی عصر امروز در نشست بررسی طرح«اعاده اموال نامشروع مسئولین» در رشت،ضمن قدردانی از زحمات و تلاش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار، اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره به عنوان چشمان بینای جامعه و زبان گویای مردم در جامعه حضور دارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: عدالت یکی از مباحث مهم هر جامعه‌ای خصوصا جوامع دینی محسوب می‌شود که در متون دینی و تفکرات انسانی باید در هر حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رعایت شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بنابر فرموده امیرالمومنین(ع) “العدل اساس الملک” عدالت زیربنای حاکمیت است. اگر در جامعه‌ای عدالت نباشد، آن جامعه زنده نخواهد ماند.

داداشی با بیان اینکه عدالت آمده جامعه را تمهید کند تا انسان در جامعه عدالتمندانه عروج یابد، تصریح کرد: از اول انقلاب تاکنون اتفاقات گوناگونی افتاده یکی از اینها متفاوت شدن فاصله طبقاتی برخی مسئولین با مردم است؛ در حالیکه گفتمان انقلاب و آرمان‌های امام(ره) این نبود و هدف انقلاب ساده زیستی مسئولین بود.

وی ادامه داد: امروزه شاهد هستیم برخی مسئولین کشور دارای سرمایه‌های کلان هستند و این امر برای من جوان دهه ۶۰ جای سوال دارد که این اموال از کجا آمده‌اند؟! چنین فاصله‌هایی بین مردم و مسئولین نباید باعث شود که مردم به فکر انقلاب جدیدی باشند، باید رویکرد و تغییر اساسی به سمت همان اهداف اولیه انقلاب داشته باشیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل انقلاب آنطور که تاریخ روایت می‌کند، وقتی پستی به فردی پیشنهاد می‌شد به دلیل بار مسئولیت نمی‌پذیرفت اما این روزها برخی مدیران طمع پست و مقام دارند و اینها باعث گلایمندی مردم شده است. مردم در اغتشاشات اخیر اعتراض شان عملا به تفاوت‌های ناروای اقتصادی در جامعه بود و از انقلاب گلایه‌ای نداشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص طرح «اعاده اموال نامشروع مدیران» گفت: این طرح ملی به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی به بررسی اموال نامشروع مدیران بعد از انقلاب می‌پردازد، اکثریت نمایندگان مجلس در راستای موافق با این طرح آن را امضا کرده‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه «دلیل اصلی مخالفت برخی از نمایندگان با این طرح و عدم امضای آن چیست؟» اظهار کرد: عده‌ای نمایندگان موانع قانونی و فقهی طرح را پیش می‌کشند وحتی مدعی شدند که شورای نگهبان هم مخالف است، در حالیکه سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد”با هیچ طرح و لایه‌ای مخالف نیست” و چنانچه اگر اشکال قانون اساسی و فقهی داشته باشد، با مخالفت مواجه می‌شود. البته برخی از نمایندگان از جایگاه سیاسی و جناحی به طرح نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون تحصیل مال نامشروع جرم است اما خلا قانون مدونی که به بررسی اموال نامشروع مدیران بپردازد، احساس می‌شود، طرح اعاده اموال نامشروع مدیران دارای کلیات خوبی است که در کمیسیون تخصصی قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است کمیسیون‌های فرعی نظیر اصل نود، اجتماعی و امنیت ملی هم ورود کنند.

Share