در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا عنوان شد

مردم از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بی‌اطلاع هستند | کانال ژ پنج معارض ندارد

اسماعیل حاجی پور گفت: تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب درباره راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین ها به شهروندان انجام نشود اجازه ثبت تخلف را نخواهم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بیست و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت میزان پروژه های ترافیکی رشت در بودجه سال ۹۷ شهرداری به بحث و بررسی گذاشته شد.

تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب انجام نشود اجازه ثبت تخلف را نخواهم داد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا با تبریک پیروزی اخیر تیم فوتبال سپیدرود رشت اظهار کرد: امیدوارم نوار پیروزی های سپیدرود همچنان تداوم داشته باشد.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه تیم های گیلانی بسیار مظلوم هستند تصریح کرد: بیش از ۴۰ شهرداری کشور تیم فوتبال دارند اما وقتی سخن از تیم داری شهرداری رشت مطرح می شود به هزار بهانه از این اقدام جلوگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان زحمات مدیران قبلی در حوزه ترافیک باشیم تصریح کرد: باید از این افراد یاد کنیم و این مهم جزو اخلاقیات است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: یاد کردن از افرادی که در گذشته خدمات ارزنده ای ارائه کردند موجب دلگرمی آنان می شود و برای جوانان نیز درس های فراوانی به همراه دارد.

حاجی پور با بیان اینکه مصوبات کمیسیون باید به طور ویژه پیگیری شود گفت: قرار نیست مبحثی مطرح و بعد از تصویب به فراموشی سپرده شود.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا با اذعان به اینکه رنگ خط های عابر پیاده با رنگ های شاد اجرا شود اظهار کرد: چنانچه این مهم با قانون مغایرت نداشته باشد در زیباسازی شهر نقش مهمی ایفا می کند.

حاجی پور با انتقاد از عدم اطلاع رسانی پیرامون زمان شروع ثبت تخلفات توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت بیان کرد: این مهم باید بعد از افتتاح مرکز کنترل ترافیک رشت از طریق نصب بنر، زیر نویس تلویزیون و… به شهروندان اطلاع رسانی می شد که متاسفانه در این مورد به خوبی عمل نشد و از این بابت باید روابط عمومی شهرداری رشت پیگیر باشد.

وی افزود: تا زمانی که اطلاع رسانی مناسب درباره راه اندازی مرکز کنترل ترافیک و ثبت تخلفات رانندگی از طریق دوربین ها به شهروندان انجام نشود اجازه ثبت تخلف را نخواهم داد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به اینکه بیش از ۴۶ درصد بودجه عمرانی سال ۹۷ شهرداری رشت به پروژه های ترافیکی اختصاص یافته است بیان کرد: اخیرا بازدیدی از مسیر اجرای کانال ژپنج انجام شد و خوشبختانه هیچ گونه معارضی در آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: ما می توانیم بخش اعظمی از خودروهایی که از شرق گیلان وارد رشت می شوند را به همین طریق و بدون تحمیل بار ترافیکی به شهر خارج کنیم.

وی با اذعان به اینکه کانال ژ پنج در سه فاز اجرایی می شود تصریح کرد: فاز نخست اجرای این پروژه از بیجاربنه آغاز و تا هلال احمر واقع در جاده انزلی ادامه دارد و فاز دوم آن از پشت گلسار به جاده پیربازار و فاز سوم آن نیز از پیربازار به سمت احمدگوراب اجرایی می شود.

حاجی پور با تاکید بر فعال شدن کمیته فنی شهرداری رشت گفت: این کار در تسریع بخشیدن به پروژه ها بسیار تاثیرگذار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: در راستای اصلاح سرعت گاه ها در مناطق رشت ۴۰ سرعت گاه توسط پلیس راهور شناسایی شده که استاندارد نیستند.

مرتضی شریفی افزود: به علت شرایط جوی اقدامات در این بخش به کندی پیش می رود و در محدوده مناطق رشت سرعت گاه های غیر استاندارد شناسایی شده اند و تا ۲۰ اسفند سال جاری این مهم به اتمام می رسد.

خط کشی های عابر پیاده در رشت به درستی انجام نشده است

به گزارش دیارمیرزا مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان کرد: سیستم حمل و نقل شورا وارث مشکلات فراوانی است.

مهیار عربانی افزود: در بحث پارکینگ، پایانه و… در شهر رشت مشکلات فراوانی وجود دارد و بیشترین مشکل در رشت عدم رعایت قوانین حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در حوزه ترافیک باید از مدارس آغاز شود، تصریح کرد: در رفع مشکلات باید همانند اعضای خانواده همکاری کنیم و بحث عابر پیاده نیز تاثیرات فراوانی در فرهنگ ترافیک دارد.

عربانی با اشاره به اینکه خط کشی های عابر پیاده در رشت به درستی انجام نشده است، بیان کرد: خط عابر پیاده در زیبایی شهر نیز سهیم است و در پروژه های ترافیکی باید تعارف را کنار گذاشته و اشتباهات مطرح و بررسی شود.

وی افزود: مشکلات ترافیکی شهر رشت بر کسی پوشیده نیست و نباید از انتقادات دلخور شویم.

تا پیش از پایان سال ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی رشت افزوده می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت در این جلسه با اشاره به اجرای فیبر نوری در رشت گفت: در فاز اول ۱۲ کیلومتر فیبر نوری با ۳۹ دوربین در مرکز کنترل ترافیک رشت راه اندازی شده و به زودی ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت اجرایی می شود.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه تعداد دوربین های ثبت تخلف رانندگی در رشت افزایش پیدا می کند تصریح کرد: درباره کد گذر واژه نیز اقدامات انجام شده و امروز اکیپی برای تست عملکرد آن حضور پیدا کردند.

وی افزود: برای ارسال پیامک تخلفات، شهرداری رشت قرار دادی با تعاون ناجا منعقد کرده است.

وی با اشاره به گذرگاه های رشت در مسکن مهر و… تصریح کرد: شهرداری رشت در سال ۹۶ درباره خط کشی ها و علائم هزینه فراوانی انجام داد و تا پیش از پایان سال ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی رشت افزوده می شود.

یک طرفه کردن خیابانها نیازمند بررسی اصولی و دقیق است

مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این جلسه با بیان اینکه دوربین های ثبت تخلف باید به درستی جانمایی شود اظهار کرد: سرعت گیر و سرعت گاه در ارتفاع و عرض متفاوت بوده و در رشت به جای سرعت گاه کوهان نصب شده است.

جواد تن زاده افزود: مکان یابی دوربرگردان ها در رشت چنانچه بازنگری شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود و طرح های هندسی اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات و حوادث رانندگی برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه یک طرفه کردن شبکه معابر در رشت باید بررسی شود تصریح کرد: این مهم نیازمند بررسی اصولی و دقیق است.

تن زاده درباره جمع آوری میله های خط بی آر تی در رشت گفت: طرحی که در رشت اجرا شد خط ویژه بوده و شهرداری رشت به جای جمع آوری میله های بی آر تی می توانست طرح HOV را اجرایی کند.

شهروندان از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت بی اطلاع هستند

یکی دیگر از مشاوران کمیسیون ترافیک شورا با اشاره به اینکه اطلاع رسانی درباره آغاز به کار مرکز کنترل ترافیک رشت به خوبی انجام نشده است گفت: بسیاری از شهروندان از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک رشت و ثبت تخلفات رانندگی از پانزدهم اسفند بی اطلاع هستند.

یدالله حسینی با بیان اینکه سرعت گیرها در رشت باید به حداقل برسد بیان کرد: سرعت گیرها در رشت باید اصلاح و یا جمع آوری و یا تبدیل به سرعت گاه بشود.

به گزارش دیارمیرزا مشاور دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به اینکه خط کشی عرضی عابر پیاده باید حتما سفید باشد اظهار کرد: استفاده از رنگ های دیگر در خط کشی های عابر پیاده خلاف قانون است.
ایرج برگ گل با اشاره به برگزاری کنفرانس ترافیک در تهران تصریح کرد: در این کنفرانس مباحث جدیدی درباره پارکینگ و… مطرح شد.

چیزی به عنوان بی آر تی وجود ندارد

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در رشت بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک چیزی به عنوان بی آر تی وجود ندارد.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به اینکه تعدادی از بازاریان و شهروندان موافق جمع آوری بی آر تی هستند گفت: از این نرده ها می توانیم در جاهای مورد نیاز استفاده کنیم.

عضو دیگر کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت نیز در این جلسه گفت: دو سال گذشته که قرار شد بی آر تی در رشت اجرایی شود از بازاریان نظرسنجی نشد.

جلال الدین محمد شکریه افزود: بازار عضو شورای ترافیک استان نیست و در آن زمان نیز حق رای نداشتیم.

انتقاد از شرایط نامناسب ایستگاه های تاکسی

یکی دیگر از اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: برخی از فلکه های رشت اصلا به درستی بنا نشده است.

حجت جذب افزود: خودروها در فلکه خیابان هاشمی اصلا شرایط مناسب برای حرکت را ندارند و برخی از آن ها تبدیل به چهار راه شده اند.

وی با انتقاد از فرهنگ سوار و پیاده کردن مسافر بیان کرد: متاسفانه برخی از خودروها در وسط شهر توقف و مسافر سوار یا پیاده می کنند و این اقدام مشکلات ترافیکی رشت را افزایش می دهد.
جذب با انتقاد از شرایط نامناسب ایستگاه های تاکسی رشت تصریح کرد: بسیاری از ایستگاه های تاکسی در واقع ورودی خیابان ها هستند و باید اصلاح شوند.
انتهای

Share