معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

محیط زیست گیلان شکننده است | تحویل غارت‌گران بیت المال به دستگاه قضائی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه در حوزه محیط زیست هم استان دارای محیط زیست شکننده است، گفت: از معضلات زیست محیطی فاضلاب بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و خانگی و سموم کشاورزی تهدیدی برای آبزیان و سلامت مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، احمد آقایی با اشاره به فعالیت های شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال از سال ۸۳ در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال در گیلان متشکل از ۳۰ مدیر ارشد استانی است، گفت: این شورا در مقابل هرگونه تخریب، تضییع و غارت‌گری بیت المال ورود و متخلفین را تحویل دستگاه قضایی می‌دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان سلامت، نظم و کار را سه راهبرد دستگاه قضایی بر مدار قانون، اخلاق، حاکمیت، شهروندنگری و تعامل عنوان کرد و افزود: شورای حفظ حقوق بیت المال نیز بر این اساس فعالیت و مدیریت مشارکتی در این شورا حکمفرما است.

آقایی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۸ فقره پرونده در استان طی ۱۱ ماه سال ۹۶ در حوزه انفال محیط زیست، تصرف سواحل، تخریب رودخانه و تخریب اراضی زراعی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد فقره پرونده هزار و ۲۴۵ پرونده مختومه شده است، افزود: در این راستا ۳ هزار و ۶۰۷ هکتار رفع تصرف شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان تعداد پرونده‌های مربوط به تجاوزات غیرقانونی منابع طبیعی را ۵۰۹ فقره بیان کرد و گفت: از این تعداد ۳۷۲ پرونده بعد از ارجاع مختومه و ۹۶۷ هکتار هم در حوزه منابع طبیعی رفع تصرف شد.

آقایی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست هم استان دارای محیط زیست شکننده است، یادآور شد: از معضلات زیست محیطی فاضلاب بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و خانگی و سموم کشاورزی تهدیدی برای آبزیان و سلامت مردم است.

Share