رئیس کل دادگستری استان گیلان

مجتمع قضایی ویژه تصادفات در استان گیلان ایجاد می‌شود

سیاوش پور گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز و تسریع در امور قضایی مسافران و شهروندان مجتمع قضایی ویژه تصادفات در شرق و غرب گیلان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد سیاوش‌پور با اشاره به اینکه دستگاه‌ قضایی استان تمهیدات ویژه‌ای را در راستای رفاه حال مسافران و گردشگران در ایام نوروز اندیشیده‌ است اظهار داشت: ایجاد امنیت و رفاه حال مسافران از اهداف ویژه دستگاه‌های نظارتی در استان است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه همه ساله در ایام نوروز با افزایش تردد بین شهری استان گیلان شاهد افزایش سوانح رانندگی است خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی استان گیلان به‌طور ویژه آماده ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز هستند.

سیاوش‌پور خاطرنشان کرد: تمامی واحدهای قضایی سراسر استان گیلان در ایام نوروز با حضور قضات کشیک در ساعاتی از صبح و عصر آماده رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های تصادفات رانندگی هستند.

وی با اشاره به اینکه دستور تشکیل مجتمع‌های قضایی ویژه تصادفات در شرق و غرب استان گیلان صادر شده است گفت: مجتمع‌های قضایی به منظور رسیدگی به امور قضایی ویژه حوادث رانندگی مسافران و شهروندان در کمترین زمان ممکن در استان گیلان تشکیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: در این مجتمع‌ها مراجع رسیدگی به امور تصادفات از قبیل شعب قضایی، پلیس راهور، پزشکی قانونی، شورای حل اختلاف و بیمه‌ها حضور دارند تا از سرگردانی و اتلاف وقت مسافران نوروزی در جلوگیری شود.

سیاوش‌پور با بیان اینکه برای پرهیز از معطلی مسافران در مراجعه به دادگستری‌ها رسیدگی به پرونده سوانح رانندگی از سوی قضات کشیک در اولویت  قرار می‌گیرد گفت: در ایام نوروز قضات کشیک به ‌طور شبانه‌روزی در دسترس هستند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این اقدام به‌منظور رسیدگی مطلوب به امور قضایی مسافران و هماهنگی به‌موقع ضابطین قضایی نظیر نیروی انتظامی با قضات است تصریح کرد: تلاش است با اقدامات مذکور، امور قضایی مسافران و شهروندان در ایام نوروز تسریع شود.

Share