استاندار گیلان:

مجتمع‌های گردشگری نقطه کانون و پیشران توسعه استان باشد

مصطفی سالاری در جلسه بررسی چندین طرح گردشگری در استان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و اهمیت آن در رونق اقتصادی مردم بویژه روستاییان گفت: مجتمع های گردشگری نقطه کانون و پیشران توسعه استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و اهمیت آن در رونق اقتصادی مردم بویژه روستاییان گفت: مجتمع های گردشگری نقطه کانون و پیشران توسعه استان باشد.

مصطفی سالاری در جلسه بررسی چندین طرح گردشگری در استان افزود: طرح ها بایستی با رعایت مسائل زیست محیطی و بدون تخریب و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست، بدون به کار گیری سیمان و با معماری سنتی احداث شود.

وی تصریح کرد: بمنظور حراست از درختان در طرح های گردشگری در جنگل، منابع طبیعی با استفاده از پلاک کوبی و عکسبرداری شناسنامه ای برای درختان تهیه کند و مجری طرح بایستی حفاظت از درختان را برعهده داشته باشد.

وی گفت: در اجرای طرح گردشگری در فضای جنگل ها نباید با مصالحی که برای احداث تجهیزات و تاسیسات گردشگری بکارمی گیرید، به طبیعت مان آسیب برسانیم چرا که در آینده با لطمات جبران ناپذیری از این حیث روبرو می شویم.

سالاری در ادامه به احداث مجتمع های کوچک بین راهی اشاره و بیان کرد: این مراکز گردشگری و رفاهی کوچک که شامل یک پمپ بنزین، فروشگاه و سرویس بهداشتی و نماز خانه است، بایستی همجوار با روستاها احداث شود تا علاوه بر در آمدزایی برای سرمایه گذاران، مردم آن روستا ها نیز منفعتی از آن داشته باشد.

وی تصریح کرد: احداث این مراکز رفاهی نه تنها برای سرمایه گذاران و در رونق اقتصادی، در آمدزایی و ماندگاری مردم روستاها نقش بسزایی دارد بلکه در کاهش تصادفات نیز موثر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیش بینی مجموعه سبد درآمدی موجب نفع همه طرفین و  گردشگران می شود، گفت: با برنامه ریزی مناسب برای احداث این مراکز رفاهی کوچک تابستان و زمستان می توان شاهد رونق خوبی در آنها بود.

Share