استاندار گیلان:

قیمت اقلام مصرفی نوروز امسال در استان گیلان افزایش نیابد

استاندار گیلان با اعلام اینکه عدم مدیریت مناسب قیمت اقلام مصرفی مردم در ایام نوروز سبب ایجاد تورم در استان می‌شود گفت: در ایام عید نوروز هیچ افزایش قیمتی بر کالاهای مصرفی مردم گیلان اعمال نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری عصر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به افزایش حضور گردشگران به استان در ایام نوروز اظهار داشت: عدم کنترل بازار، امکان افزایش تورم  و متحمل شدن فشار اقتصادی به مردم را در پی خواهد داشت که برنامه ریزی دقیق و تنظیم بازار در جلوگیری از این مشکل بسیار حائز اهمیت می باشد.

 نماینده عالی دولت در گیلان از  آمادگی کامل استان در تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز استان در روزهای پایانی سال و ایام نوروز خبر داد و افزود : الحمدا ….ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز نظیر گندم؛ مرغ منجمد، سیب، پرتقال به میزان مورد نیاز در استان صورت پذیرفته است.

وی گفت: با توجه به حضور گردشگران باید به میزان ۲ برابر جمعیت استان( ۵ میلیون نفر) کالای اساسی و مورد نیاز تامین گردد.

سالاری بر ضرورت تشدید بازرسی ها توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و دستگاههای نظارتی در این ایام تاکید و خاطر نشان ساخت: سازمان تعزیرات می بایست رسیدگی به پرونده ها را حداکثر در ظرف مدت ۱ روز به انجام رساند تا اثرات آن هرچه سریعتر مشاهده گردد.

استاندار گیلان، همکاری تمامی دستگاهها برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در این ایام را ضروری دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم در این ایام مردم هزینه های پیش بینی نشده ای را متحمل شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت بهره گیری از فرصت حضور گردشگران در استان تاکید کرد و افزود: باید با فراهم کردن زمینه دسترسی آسان گردشگران به بازار شاهد رونق کسب و کار و بازار باشیم.

استاندار گیلان حضور گردشگران در این ایام را فرصتی برای فروش بیشتر کسبه و بازاریان دانست و اذعان داشت: البته در تحقق این مهم، نحوه هدایت گردشگران بسیار حائز اهمیت است که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت پذیرد.

وی در ادامه گفت: باید زمینه ای فراهم گردد تا جمعیت بیشتری از گردشگران به نقاط مرکزی و بازار شهر حضور یابند تا موجبات رونق بیشتر بازار گردد.

 سالاری بر لزوم کنترل اقلام اساسی به منظور جلوگیری از عرضه خارج از چرخه آن تاکید کرد و گفت: باید نظارت قیمتی و بهداشتی دقیق کالا وجود داشته باشد.

استاندار گیلان سرعت در رسیدگی و تصمیم گیری ها توسط دستگاها را ضروری دانست و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی در ایام تعطیل باید فعالتر از ایام کاری در صحنه حضور داشته باشند.

Share