فرماندار آستارا تاکید کرد:

فضاسازی علیه مدیران ناشی از خلاء اطلاع رسانی صحیح است

فرماندار آستارا با بیان اینکه هیچ موضوع محرمانه ای نداریم ، گفت: فضاسازی های منفی علیه مدیران ناشی از خلاء اطلاع رسانی صحیح است که باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، یونس رنجکش شنبه شب در جمع روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا اظهارکرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی حوزه روابط عمومی را پارکینگ نیروهای از رده خارج نبینند، بلکه کار تعریف شده این حوزه، بسیار ارزشمند است و مدیری موفق خواهد بود که روابط عمومی توانمندتر ازخود در این حوزه بکار بگیرد.

وی با بیان اینکه از مدیران می خواهم به نقش روابط عمومی ها واقف باشند، افزود: روابط عمومی مشاور ارشد حوزه اجرایی مدیران است و مدیران روابط عمومی باید خلاق ترین افراد در دستگاه‌های اجرایی باشند.

رنجکش با اشاره به نقش روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی گفت: کار روابط عمومی، برجسته سازی رسانه ای فعالیت های سازمان مربوطه و ارتباط آن با جامعه هدف است که نقشی بسیار مهم می باشد.

فرماندار آستارا باتاکید براینکه رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند و دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا هیچگونه ممنوعیتی برای اطلاع رسانی سفر کاری مدیران کل از برنامه‌های خود ندارند، تصریح کرد: چیزی به نام محرمانه نداریم، همه چیز باید شفاف با مردم در میان گذاشته شود و این سیاست دولت است.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: اگر تاکنون روابط عمومی نداشته اید، از بین افراد خوشفکر و دارای انگیزه، رابط توانمندی را انتخاب کنید  و ما نیز تلاش می‌کنیم در ابتدای سال آینده یک کارگاه آموزشی جهت توانمندسازی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی برگزار  کنیم.

رنجکش با بیان اینکه ظرفیت های زیادی درشهرستان آستارا نهفته است، افزود :تنها شهرستانی هستیم که هر دو رسانه رسمی حاکمیتی یعنی سازمان صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن صاحب دفتر هستند و در کنار آنها هم رسانه های مکمل حضور دارند، رسانه‌های بخش خصوصی و نیمه دولتی مثل خبرگزاری‌های ایسنا، فارس، مهر، تسنیم، شبستان و یا رسانه‌های مکتوب که تعداد آنها در شهرستان آستارا قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروزه با وفور شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم که سرعت انتشار اخبار را بسیار افزایش داده اند و خوشبختانه در آستارا نیز تعداد این رسانه ها کم نیست.

فرماندار آستارا تأکید کرد: رسانه‌ها باید با بیان چالش‌های موجود، مدیران را به سمت پاسخگویی سوق دهند و موضوعات باید برجسته سازی شود تا راه حلی برای برون رفت از آن پیدا کرد.

به گفته رنجکش کار دولت بر روال شفاف سازی است و تاکید می کند هرچه هست با مردم در میان بگذارید، حال با توجه به مجموعه ظرفیت‌هایی که در شهرستان مرزی آستارا  وجود دارد اگر محرومیت ها ادامه یابد مقصر مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه از سال آینده همه دستگاه‌های اجرایی باید یک نفر را به عنوان روابط عمومی معرفی کنند، تأکید کرد: در واقع دستگاه ها توسط روابط عمومی خدمات خودشان را مطرح نمی‌کنند بلکه کارکردهای دولت را منعکس می نمایند.

وی تصریح کرد: مراودات رسانه‌ها با دستگاههای اجرایی بستگی به نگرش مدیران دارد.

در این نشست برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی آستارا از محرمانه بودن جلسات از سوی مدیران ارشد خود در استان گیلان اطلاع دادند که مورد اعتراض رسانه‌ها قرار گرفت و  برخی مدیران دیگر نیز نبود نیروی انسانی کافی در دستگاه‌های مربوطه را دلیل عدم معرفی فردی به عنوان روابط عمومی اعلام کرده و گفتند: روابط عمومی های ما هم  روابط عمومی هستند، هم حسابدار و گاهی نیز حتی در نقش خدماتی اداره ظاهر می شوند.

Share