رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان:

فرهنگ رانندگی نشان دهنده فرهنگ جامعه است| تشریح مهم‌ترین شاخصه انتخاب راننده حرفه‌ای

گلسرخی نقش آحاد مردم در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک را مهم خواند و خاطرنشان کرد: ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی است و همه افراد باید نقش خود را در این زمینه به درستی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت: فرهنگ رانندگی نشان دهنده بخش مهم فرهنگ جامعه بوده و نهادینه شدن این فرهنگ نیازمند عزم ملی است.
ابراهیم گلسرخی در جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان با اشاره به اهمیت فرهنگ رانندگی در جامعه اظهار کرد: ایمنی را نمی توان با هیچ چیز در حوزه حمل و نقل جایگزین کرد.

وی با اشاره به اینکه یک لحظه غفلت از ایمنی می تواند فاجعه آفرین باشد، افزود: ایمنی یک فرهنگ مهندسی دو طرفه عرصه و فرهنگ رفتاری در طرف بهره برداری است.

این مسئول، فرهنگ رانندگی را نشان دهنده بخش مهم فرهنگ جامعه دانست و گفت: باید باور آحاد جامعه ایران در زمینه ایمنی در راه ها تغییر ماهوی کند ضمن اینکه این امر شروع شده است.
وی نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز ایمنی حمل و نقل را از جمله اقدام های مهم دانست و تصریح کرد: به منظور قدردانی از تلاش های رانندگان حرفه ای و مسئولیت پذیر جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان برگزار می شود.

گلسرخی برگزاری جشنواره مذکور را در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی در جهت توسعه پایدار و ارج گذاشتن به مقام و منزلت رانندگان حرفه ای عنوان کرد و یادآور شد: راهبری ۵۰ درصد شبکه راه ها توسط رانندگان حرفه ای انجام می شود و اقتصاد کشور مرهون این رانندگان است.

وی به فراخوان جشنواره مذکور و شرکت ۹۰۲ نفر از رانندگان در آن اشاره کرد و افزود: از بین این تعداد، ۶۷۵ نفر به بخش رقابتی جشنواره راه یافتند.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، مهم ترین شاخصه انتخاب راننده حرفه ای در جشنواره مذکور را داشتن سوابق رانندگی حرفه ای و رعایت قوانین و مقررات و نداشتن تخلفات حادثه ساز و سوانح منجر به فوت ذکر کرد.

وی انجام و تنظیم به موقع معاینه فنی، اقدمات امدادرسانی به مردم و دیگر حادثه دیدگان را از دیگر شاخصه های انتخاب راننده برتر در جشنواره مذکور برشمرد.

گلسرخی نقش آحاد مردم در نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک را مهم خواند و خاطرنشان کرد: ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی است و همه افراد باید نقش خود را در این زمینه به درستی انجام دهند.

وی ارتقای فرهنگ ایمنی و نگهداری راه ها، ارتقای فرهنگ ایمنی در کنترل و نظارت، ارتقای فرهنگ ایمنی در ساخت و تعمیر و نگهداری خودرو، ارتقای فرهنگ ایمنی در مورد امدادرسانی، ارتقای فرهنگ ایمنی در بهداشت و درمان، ارتقای فرهنگ ایمنی در رانندگی و… را از جمله چشم انداز آرمانی جشنواره مذکور عنوان کرد.

این مسئول با قدردانی از تلاش تمام دست اندرکاران برگزاری جشنواره مذکور، بیان کرد: از مسئولان اداره ها، نهادها، کارشناسان محترم دستگاه های اجرایی به ویژه معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، فرمانده محترم انتظامی استان، مدیران ارشد استان، فرمانده پلیس راه و راهور گیلان و… قدردانی می کنم.

گفتنی است در این مراسم از تلاش و پیگیری ها و مساعدت های مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، حوزه معاونت حمل و نقل این اداره کل، فرماندهان پلیس راه و راهور استان که نقش کارسازی در انتخاب رانندگان حرفه ای برتر استانی درون و برون شهری استان با جمعیت طرفداران یمنی راه های گیلان داشتند تقدیر شد.

رانندگان حرفه ای و مسئولین انجمن های صنفی رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر و روسای کانون های انجمن صنفی شرکت ها، موسسات حمل و نقل کالا و مسافر استان و … از جمله حاضران در این جشنواره بودند(گزارش تصویری)

Share