مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در روز جمعه|فرهنگ ایثار و شهادت نباید گفتاری باشد بلکه باید عملی شود

پاکاری تاکید کرد: اعتقاد ما براین امر است که فرهنگ ایثار و شهادت نباید گفتاری باشد بلکه باید عملی شود. در هفته تکریم از مقام شهادت ما از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار همکاری برای بهتر انجام شدن کارها را داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در نشست خبری روز شهدا با بیان اینکه در ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ مقام معظم رهبری درباره بزرگداشت یادواره شهدای تاکید داشتند، اظهار کرد: پاسداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس همواره از مهم ترین کارها در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: رسانه‌ها به ویژه شبکه‌های مجازی، به لحاظ گستره اثرگذاری در نگاه بیننده می‌توانند بیشترین اثر را در پیشبرد کار سازمان‌ها داشته باشند.

پاکاری تصریح کرد: با توجه به اینکه در ۲۲ اسفند سال ۵۷ به دستور امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران تاسیس شد، امروزه ما متوجه تاثیرگذاری عمیق این بنیاد در میزان آگاهی افراد جامعه از مقام شامخ شهیدان می‌شویم.

پاکاری با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۲ حدود یک درصد مردم روز پاسداشت شهید را به رسمیت می‌شناختند، افزود: ولی بعد از آن با انجام کارهای فرهنگی در عرصه ایثار و شهادت این آمار را به ۵۰ درصد رساندیم. از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۲ اسفند در حوزه تکریم از مادران شهیدان، بازسازی ۱۲۸۸ گلزار شهدا و همایش پیاده روی خانواده شهدا در ۱۸ اسفند ماه از میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدا و مسابقات ورزشی در شهرهای مختلف، همایش نکوداشت شهدای قرآنی اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان یادآور شد: در طی دوسال اخیر در مباحث فرهنگی ۲۵۰۰ خانواده از خانواده شهدا و ایثارگران در برنامه‌های قرآنی و ۱۳۰۰ نفر در رشته‌های مختلف مفاهیم و حفظ و قرائت شرکت کرده اند که ۹ نفر به مقام کشوری دست یافتند و در این عرصه امسال استان گیلان رتبه سوم در کشور کسب کرد.

وی افزود: همچنین امسال برای دومین سال پیاپی مسابقه‌ای با عنوان نامه‌ای به شهید به کمک آموزش و پرورش برگزار خواهیم کرد. از ۴۲۰۰۰ آثار راه یافته به این جشنواره ۵۲۰۰ اثر مربوط به گیلان بوده و حدود ۳ اثر از آثار راه یافته به دوره داوری مربوط به گیلان بوده است.

پاکاری با بیان اینکه از جمله کارهای در دست اقدام برای روز شهید امسال بازدید سراسری دانش اموزان از موزه شهدا و رونمایی از کتب و آثار چاپ شده در حوزه ایثار و شهادت است، افزود: صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، دیدار برخی از همکاران بنیاد شهید با استاندار گیلان، دیدار با خانواده محترم این عزیزان از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان تاکید کرد: اعتقاد ما براین امر است که فرهنگ ایثار و شهادت نباید گفتاری باشد بلکه باید عملی شود. در هفته تکریم از مقام شهادت ما از تمامی دستگاه‌های اجرایی انتظار همکاری برای بهتر انجام شدن کارها را داریم.

پاکاری با اشاره به الکترونیکی کردن امور گفت: در راستای اجرایی و عملیاتی کردن و الکترونیکی شدن امور مربوط به عزیزان جانباز و خانواده شهدا و ایثارگران از جمله تقاضای وام‌های مختلف، صدور انواع معرفی نامه‌ها، درخواست فیش های حقوقی و صدور کارت شناسایی برای راحتی عزیزانمان هستیم.

وی از تحصیل بیش از ۵ هزار ایثارگران در آموزشگاه‌های عالی و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از سه هزار و ۲۰۰ نفر از ورزشکاران ایثارگر، ۳۷۹ نفر از آنان به طور حرفه‌ای و مداوم در حال ورزش هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: در ۷ شهر از استان در هفته دفاع مقدس تئاترهایی با مضمون جنگ و دفاع مقدس اجرا شده که تعدادی به مرحله پایانی راه یافتند و قرار براین است در یکی از شهرهای همدان و کرمانشاه این نمایش به اجرا در بیاید.

پاکاری با اشاره به برگزاری ۷۳۰ یادواره گفت: در حوزه ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت دو نماهنگ به نام‌های شور آزادی و مثل مهتاب تولید کردیم.

Share