در واکنش به خبر تصویب الزام شهرداری رشت به خرید زادگاه سایه

فرزند استاد ابتهاج از شورای شهر رشت قدردانی کرد

یلدا ابتهاج فرزند استاد امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به ه.ا.سایه در واکنش به انتشار خبر تصویب دو فوریت الزام شهرداری رشت به خرید خانه مادری ایشان در این شهر و تبدیل آن به بنیاد شعر و ادب سایه، از شورای اسلامی شهر رشت قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یلدا ابتهاج فرزند استاد امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به ه.ا.سایه در واکنش به انتشار خبر تصویب دو فوریت الزام شهرداری رشت به خرید خانه مادری ایشان در این شهر و تبدیل آن به بنیاد شعر و ادب سایه، از شورای اسلامی شهر رشت قدردانی کرد.

وی دوشنبه شب با بیان اینکه ثمره نیک این اقدام به حتم نصیب آیندگان و مردمان سرزمینمان خواهد بود، افزود: اگر طالب گنجید به ویرانه بگردید.
ابتهاج ادامه داد: دو خانه از سایه یکی خانه مادری در رشت که سایه در آن بدنیا آمده و اولین شعرهایش را در آن سروده و دیگری خانه ارغوان در تهران به یادگار مانده است.
وی اظهار کرد: خوشحالم که با حفظ این مکان، خانه ای با نام سایه برای شعر، فرهنگ و هنر برپا خواهد شد، امیدوارم همانطور که گیلانی ها پیشقدم شدند، در تهران هم برای نگه داری خانه ارغوان اقدامات لازم انجام شود.
وی یادآور شد: خبر منتشر شده مبنی بر تصویب دو فوریت الزام شهرداری رشت به خرید خانه مادری سایه در این شهر و تبدیل آن به بنیاد شعر و ادب سایه، به حضور استاد نیز رسیده است.
عصر امروز (دوشنبه) در ۹۰ سالگی استاد امیر هوشنگ ابتهاج دو فوریت الزام شهرداری رشت به خرید خانه مادری ایشان و تبدیل آن به بنیاد شعر و ادب سایه با رای قاطع اعضای شورای شهر تصویب شد.
ابتدای محله استادسرای رشت خانه مادری امیرهوشنگ ابتهاج و همچنین محل تولد پسر خاله او گلچین گیلانی است؛ امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به ه.ا.سایه شاعر و غزلسرای معاصر، زاده ششم اسفندماه ۱۳۰۶ در رشت است و سرایش های پرنیانی اش از گیلان، آرام و ملایم ترجمان جهان می شود تا هم امروز که برای فرزندان ادب اندیش این آب و خاک تبدیل به اسطوره ای سترگ در شعر معاصر این سرزمین شده است.

Share