رئیس سازمان سیما _منظر و فضای سبز شهرداری رشت مدعی شد

فردی ناشناس به طور مخفیانه در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ‌های میادین رشت را روشن کرد!

محجوب گفت: به پیمانکار تاکید کردیم که نور افشانی باید قطع شود اما فردی ناشناس به طور مخفیانه و عمدا در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ های میادین رشت را روشن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با تبریک به مناسبت پنجم اسفند روز مهندس اظهار کرد: نقش مهندسین در دوران هشت سال دفاع مقدس و جامعه امروزی غیر قابل انکار است.
وی با تبریک هفته منابع طبیعی تصریح کرد: امیدوارم منابع طبیعی در رسالتی که بر عهده دارد موفق شود.
شیرزاد با اشاره به روز پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکاری گفت: با برنامه ریزی هایی که توسط سازمان سیما_منظر و فضای سبز شهرداری رشت انجام شده ۴۰ هزار اصله نهال رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا افزود: پارک شقایق، پارک بانوان، پارک اندیشه، پارک شهید گلستانی و… از جمله مکان هایی هستند که در آن نهال های رایگان در روز پانزدهم اسفند بین شهروندان توزیع می شود.
شیرزاد با بیان اینکه نهال های رایگان در محلات حاشیه ای و کم برخوردار نیز توزیع شود تصریح کرد: کاشت نهال در میادین شهر به منظور گرامی داشت یاد و خاطره افرادی که نسبت به اهدای عضو اقدام کرده اند باید در دستور کار سازمان قرار بگیرد.
وی افزود: همه ساله در هفته درختکاری کاشت نهال به یاد عزیزانی که نسبت به اهدای عضو اقدام کردند انجام می شود و باید هر چه سریعتر نسبت به احداث المانی با این مضمون در یکی از میادین شهر اقدام شود.
شیرزاد خواستار احداث المان اهدای خون در پارک اندیشه رشت شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اهدا کنندگان خون از شهدای مدافع حرم بودند باید هر چه سریعتر نسبت به این مهم اقدام شود.
شیرزاد با بیان اینکه نهال هایی که در روز درختکاری کاشته می شود باید حفظ و نگهداری شوند خاطر نشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته نسبت به این موضوع بی توجهی شده است.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی با ابراز گلایه از وضعیت پیاده راه فرهنگی رشت گفت: وضعیت روشنایی پیاده راه فرهنگی رشت بسیار نامناسب است و این مشکل باید در اسرع وقت برطرف شود.
شیرزاد به ایجاد ایستگاه لرزه نگار در رشت اشاره و گفت: با توجه به زلزله های اخیری که در کشور پیش آمده و مشکلات و خطراتی که ممکن است پیرامون آن جان و مال مردم را مورد مخاطره قرار دهد این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.
وی افزود: بخشی از شهر رشت روی گسل قرار دارد و انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه بیشتری معطوف شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه مدیریت زباله در شهر رشت نیازمند اعتبارات ملی است گفت: باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای رفع مشکلات دفنگاه سراوان استفاده کنیم.
شیرزاد با بیان اینکه در پرداخت مطالبات پسماند تعارف نداریم تصریح کرد: شهردار رشت به پرداخت مطالبات کارگران پسماند نگاه ویژه ای داشته باشد.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در جلسه اخیری که با دبیران ستادهای بحران کلان شهرهای کشور برگزار شد مباحث مختلفی پیرامون زلزله کرمانشاه مطرح شد.
بابک رمضانی افزود: نصب زلزله نگارها موجب می شود که افراد چند ثانیه زودتر از وقوع زلزله خبردار شوند و یقینا این اقدام از بروز بسیاری از اتفاقات و خسارات جلوگیری می کند.
وی با اشاره به نصب دستگاه قطع گاز در سازمان های تابع شهرداری رشت تصریح کرد: این دستگاه در هنگام بروز زلزله به طور اتوماتیک گاز را قطع می کند و در حال حاضر در ۷۱ سازمان زیر مجموعه شهرداری این دستگاه ها نصب شده است.

فردی ناشناس به طور مخفیانه و عمدا در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ های میادین رشت را روشن کرد

رئیس سازمان سیما _منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های پانزدهم اسفند مصادف با روز درختکار بیان کرد: امسال برنامه های متفاوتی در دستور کار قرار دارد و هر شهروند می تواند با ثبت نام در سایت سازمان درختی را به نام خودش ثبت کند.
سجاد محجوب با اشاره به هیجدهم اسفند بزرگداشت مقام مادر و روز زن اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۰ نفر پرسنل خانم در سازمان های مختلف شهرداری همکاری دارند و قصد داریم در حرکتی نمادین همه آنان نسبت به کاشت نهالی به نام خودشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۱۵۰۰ اصله نهال در میادین و بلوارهای سطح رشت کاشته شده است تصریح کرد: در راستای پیگیری ها و تاکیدات رئیس کمیسیون بهداشت ومحیط زیست شورا المان اهدای عضو به زودی در یکی از میادین رشت احداث می شود .محجوب با اشاره به بازنگری پیاده راه فرهنگی رشت افزود: در اینکه پیاده راه نیازمند بازنگری است شکی نیست و به زودی این مهم اجرایی می شود.
رئیس سازمان سیما_ منظر و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به نور افشانی برخی از میادین رشت در شب شهادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: به پیمانکار تاکید کردیم که نور افشانی باید قطع شود اما فردی ناشناس به طور مخفیانه و عمدا در شب شهادت حضرت زهرا (س) چراغ های میادین رشت را روشن کرد.
محجوب افزود: برای شناسایی فرد خاطی در حال بررسی دوربین ها هستیم.
وی با بیان اینکه شهرداری در این باره کوتاهی نکرده است تصریح کرد: در حادثه حمله به مجلس نیز کسی کوتاهی نکرد و عده ای خرابکار به دنبال چنین اقداماتی هستند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: همه ساله در روز درختکاری توزیع نهال انجام می شود اما متاسفانه مراقبت های بعد از آن به خوبی صورت نمی گیرد.
محمدباقر بشر دانش افزود: بابت خرید نهال هزینه هایی به شهرداری رشت تحمیل می شود و از این جهت و در راستای توسعه فضای سبز باید از نهال های کاشته شده نگهداری شود.

مجوز قطع درختان صادر نشده است

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به ساماندهی محل رانش زباله گفت: ایجاد کانال خروج شیرآبه، پوشش مخلوط بر روی زباله در محل رانش، سمپاشی مستمر در محل رانش و‌ حفر ۲۴ حلقه چاه برای خروج گاز متان در محل دفنگاه سراوان از جمله اقدامات سازمان پسماند در منطقه سراوان است.
وی افزود: در حال حاضر زباله ها در پائین دست لندفیل در حال دفن شدن هستند و با توجه به وضعیت جوی هوا احتمال رانش تپه های خاکی نیز در سراوان وجود دارد.
حاجی پور با اذعان به اینکه هنوز مجوزهای لازم از منابع طبیعی برای قطع درختان در راستای ایجاد تصفیه خانه شیرابه سراوان صادر نشده است تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری رشت در راستای جذب اعتبارات دولتی اقدامات خوبی انجام داده و امیدوارم با همراهی مدیران مربوطه مشکلات سراوان کاملا برطرف شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت اظهار کرد: باید از کارگرانی که در سراوان مشغول به خدمت هستند حمایت بیشتری صورت بگیرد.
محمد حسن علیپور با بیان اینکه با هیچ فردی تعارف ندارم تصریح کرد: وضعیت سرویس های بهداشتی سطح رشت بسیار نامناسب و نیازمند بازنگری است.

Share