معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان

ظرفیت امکان اشتغال همه در سیستم دولتی امکانپذیر نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بایستی به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر جمشیدنژاد روز یکشنبه در نشست با مسئولین ایثار گران دستگاه های اجرایی استان با توصیفی از ایثار گری افزود: ایثار گران طبقه ای از جامعه ما هستند که متعالی ترین باورها را دارند و نسبت به این باورهای شان ،جانفشانی می کنند تا کار بزرگی را انجام دهندو این اوج اخلاق است.

وی تصریح کرد: ما نباید نسبت به این اقشار که از بهترین ها هستند ناسپاسی و کم لطفی داشته باشیم؛ بنابراین در چارچوب قانون بایستی برای آنها کار انجام دهیم.

وی با اشاره به مراحل تصویب یک قانون برای اجرا در دستگاه های اجرایی گفت: راهکارها بایستی در مجلس و شورای نگهبان به تصویب برسد و بعد دولت آنها را اجرا کند که در همین رابطه ، سالیان سال برای تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مقاومت می شد.

جمشیدنژاد ادامه داد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مقطعی از زمان مورد توجه قرار گرفت و در دولت یازدهم آیین نامه اجرایی آن تصویب و اکنون ابلاغ شده است؛ اما اگر مقررات وجود داشته باشد ولی متولی نداشته باشد، قانون معلق می ماند.

وی با تاکید بر ضرورت تسلط کامل بر قوانین  مربوط به ایثارگران توسط مسئولان مربوطه افزود:  قانون برنامه ششم و همچنین آیین نامه اجرایی مربوط به قانون جامع خدمات رسانی را مطالعه کنید  و با آگاهی، تسلط کامل و براساس مقررات از حق ایثارگران در مقابل هرکسی که به هردلیلی مانعی برای اجرای قوانین است دفاع کنید.

وی خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی توجیه نیست حتما بایستی سلسله مراتب را پیگیری و مورد بررسی قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: امروز نوبت ماست از حق کسانی که دست شان از دنیا کوتاه است اما بازماندگانی دارند و یا محدودیت هایی از جانفشانی های شان بوجود آمده است، دفاع کنیم و قوانین را به نفع آنها تعبیر و تفسیر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده های ایثارگران باید احساس کنند که همگان توجه ویژه ای به آنها دارند؛ بنابراین اگر در جایی ضعفی وجود دارد، باافراد مقصر را برخورد و در جایی که خوب عمل می کنند ، نیز تشویق کنیم.

جمشیدی نژاد تصریح کرد: باید تعداد تشکل های ایثارگران در استان افزایش یابد و برای احقاق حقوق شان پیگیری کنیم تا بتواند اثر گذار باشد.

وی به دغدغه اشتغالخ انواده های ایثارگران نیز اشاره و بیان کرد: اشتغال یک دغدغه عمومی جامعه است؛ اما بایستی توجه داشته باشیم که دولت برای چابک شدن در هر دوره استخدامی محدودتر می شود و ظرفیت امکان اشتغال همه در سیستم دولتی امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: بدلیل سیاست های خاصی که  اوایل انقلاب اعمال شده با جمعیت زیادی در دهه ۶۰ روبرو شدیم که امروز ما با ید پاسخگوی اشتغال آنها باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: اگر همه سازمان ها و ادارات لشکری و کشوری استخدام های شان را انجام بدهند ، بازهم پاسخگوی این جمعیت نیست؛ از اینرو دولت بسترهایی  در خارج از سیستم دولتی در بخش های تولیدی و اقتصادی جهت اشتغال فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: درصورت استفاده مطلوب  از  این بسترها، این اشتغالزایی می تواند به مراتب از اشتغال دولتی موفق تر باشد.

جمشیدنژاد ادامه داد: ما براساس وظیفه مان بایستی به ایثار گران در بخش های مختلف از جمله در زمینه های تحصیلی، زندگی و اشتغال مشورت دهیم و آنها را برای برخورداری از بهترین ها هدایت کنیم.

 وی در ادامه با تاکید براینکه بازدیدها از خانواده شهدا، ایثارگران و ازادگان باید بیشتر شود، گفت: بازدیدها نباید منحصر به خانواده خاصی از شهدا، ایثارگران و آزادگان شود هر چند که قطعا این عزیزان از منزلت بالایی برخوردار هستند، ولی همه آحاد این اقشار بایستی مورد توجه قرار بگیرند.

Share