ادامه انتقاد شورانشینان از عملکرد مسعود نصرتی

ظاهرا شهردار رشت علاقه‌مند به اتحاد نیست | به شهردار تذکر می‌دهم نسنجیده عمل نکند

رسولی بر انسجام اعضای شورا و شهردار تاکید کرد و افزود: بیش از شعار باید به اتحاد پرداخته شود ولی ظاهرا شهردار علاقمند به این اتحاد نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در سی و سومین جلسه شورا از مادران شهدای گرانقدر مدافع حرم تجلیل شد.

در این جلسه، منشی شورا، ضمن قرائت فرازی از وصیت نامه شهید امیر رضا علیزاده، یاد تمامی شهدای حرم را گرامی داشت و گفت: روز احسان و نیکوکاری را گرامی می داریم و با مهری که در همه مردم هست، با توجه به نزدیکی سال نو، همگان به کمک نیازمندان برویم.

فاطمه شیرزاد ابراز امیدواری کرد در برنامه های احسان و نیکوکاری شهروندان و مسئولان حضور فعال داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا همچنین روز درختکاری را فرصتی برای توسعه فضای سبز دانست.

شهردار از معیارهای عقلانیت خود عدول نکند

رئیس شورای شهر رشت نیز حکمتی از نهج البلاغه را قرائت نمود و تصریح کرد: همگان پیرو مکتب امام علی (ع) هستیم و امیدواریم پیام های آن حضرت سرلوحه عملکرد ما باشد.

امیر حسین علوی نیز گفت: امیدواریم روز احسان و نیکوکاری تبدیل به روز جشن شود و هیچ نیازمندی در جامعه نماند.

وی روز درختکاری را هم یادآور شد و از همگان دعوت کرد در این برنامه در مسکن مهر شرکت نمایند و با وجود توزیع سالانه نهال، در حفظ درختهای کاشته شده هم کوشا باشیم.

علوی ولادت حضرت فاطمه را هم گرامی داشت و تصریح کرد: شورا امروز میزبان ۱۱نفر از مادران شهدای گرانقدر مدافع حرم می باشد.

وی ابراز کرد: شعار شورای پنجم عقلانیت حرکت برمبنای قانون و خدمت صادقانه به مردم است و بر همین اساس نیز همه اعضای شورا به شهردار کمک کردند تا مشکلات شهرداری رفع گردد.

علوی تاکید کرد: بعضا اخبار غیر موثق و تحرکاتی می شنویم که موجب نگرانی است. اینکه برخی عزل و نصب ها بر اساس شایسته سالاری نبوده است. علت اینکه شورای پنجم دکتر نصرتی را به عنوان شهردار انتخاب کرد، توجه به تجربه و تدبیر ایشان بود و اینکه بنا بود شایسته سالاری در مدیریت باشد. اعتقاد داریم شهردار در تشخیص برخی نیاز به دقت بیشتری دارند. بخصوص در روزهای پایان سال که شهرداری برای پایان سال مالی، نیازمند حفظ آرامش است.

وی تاکید کرد: شهردار از معیارهای عقلانیت خود عدول نکند. زیرا شورا از معیارها عدول نکرده است و بنای ما کمک کردن به شهردار بوده است. بنده شاهدم اعضای شورا تا پاسی از شب از زندگی شخصی خود می گذرند تا به شهردار کمک کنند. شهردار مسیری را نرود که شائبه رفتار ناصواب پیش آید.

علوی ادامه داد: بنای من کمک به شهردار است و تا پایان فعالیت شهردار نیز این همراهی ادامه خواهد داشت. امیدواریم ایشان نیز دچار اشتباه محاسباتی نشود.

ظاهرا شهردار رشت علاقه‌مند به اتحاد نیست

رضا رسولی نیز در نطق پیش از دستور جلسه گفت: جزییات بودجه عمرانی در کمیسیون عمران بررسی شده است.

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ساعت جلسه به منظور بررسی بودجه پروژه های عمرانی صرف شده است و آماده بررسی نهایی در کمیسیون تلفیق است.

عضو شورا یادآور شد: با اولویت بندی ها بودجه هدفمند شده است و تلاش شده منابع درآمد و هزینه ای هدفمند گردد.

وی ادامه داد: سال آتی سال دشواری به لحاظ اقتصادی خواهد بود و مطالبه گری مردم هم به آن اضافه می شود و باید به دنبال اتمام پروژه های نیمه کاره و شروع پروژه های جدید باشیم.

رسولی بر انسجام اعضای شورا و شهردار تاکید کرد و افزود: بیش از شعار باید به اتحاد پرداخته شود ولی ظاهرا شهردار علاقه‌مند به این اتحاد نیست از ایشان می خواهم مسیری را طی نکند که این اتحاد خدشه دار شود و یا انشقاقی بین اعضای شورا بوجود آید.

این عضو شورا گفت: آنچه در شورای چهارم آسیب زا شد، دو قطبی شدن شورا بود. به شدت پرهیز دارم از این رویه و امیدوارم هیچ کدام این مسیر را طی نکنیم و به شهردار هم توصیه می کنم بر اساس اساسنامه سازمانها عمل کرده و شایسته سالاری را مد نظر قرار دهد.

وی گفت: بنظر می رسد نسل مدیران زن در شهرداری رشت در حال انقراض است و شهردار از بانوان توانمند بیشتر استفاده کند.

وی تلاش های خانم تجددی را در تدوین بودجه سال آتی ستود و گفت: متاسفانه این مدیر به نحو نادرستی کنار گذاشته شد و امیدوارم شهردار تصمیم غیر منطقی نگیرد و تصمیمات بر اساس شایستگی و عقلانیت باشد.

به شهردار تذکر می دهم نسنجیده عمل نکند

محمدحسن علیپور نیز گفت: بنده از ابتدا گفتم در عزل و نصب ها دخالتی نمی کنم. به شهردار تذکر می دهم نسنجیده عمل نکرده و نظر همه اعضای شورا را در عزل و نصب ها لحاظ نماید.

عضو شورا تاکید کرد: بنده به شهردار رای دادم و اگر بخواهد به تک روی ادامه دهد، شخصا اقدام می کنم. چگونه است که شهردار بدون آنکه از سازمانی بازدید نماید و یا پرسنل آن را بشناسد، اقدام به تغییر مدیر می کند.

اولویت مردم امروز معیشت است

فرهام زاهد نیز در این دیدار گفت: دست مادر شهدای حرم را می بوسم که از دامان ایشان چنین شهدایی پرورش یافته اند.

عضو شورا افزود: وظیفه شورا و شهرداری رسیدگی به مشکلات شهروندان است. اگر امروز ما در این مسئولیت هستیم، بخاطر ایثارگری فرزندان این کشور است که بنده نتوانستم چنین راهی را بروند.

وی تاکید کرد: اولویت مردم امروز معیشت است. مدیران و نمایندگان مردم همانی باشند که پیش از انتخابات وعده داده اند و به گونه ای عمل کنیم که در پایان دوره شرمنده خانواده شهدا نباشیم.

مدیران اگر تنها دغدغه حفظ موجود را دارند، کار بزرگی نکرده اند

در این جلسه همسر شهید یعقوبی، گفت: همه ما در اصول اعتقادی همسو هستیم. چگونه زندگی کردن مهمترین اصل در تفکر به معاد است. در مساله جهاد ان شالله همه همسو باشیم. درک موقعیت متفادت است با زندگی غیر از این شرایط قابل درک نیست. بصیرت انسان مضاعف می شود.

وی ابراز کرد: در مراسم های یادبود شهدای حرم تشریفات زیاد است. ما شرایط سختی را تحمل می کنیم. ما پیش از شهید شدن عزیزانمان هم زندگی عادی نداشتیم و دغدغه جهان اسلام را داشتیم، دغدغه جامعه را داریم. مدیران اگر تنها دغدغه حفظ موجود را دارند، کار بزرگی نکرده اند. و باید بفکر تغییر کمی و کیفی زندگی بود. امروز اگر در فضای مجازی حرف از تصاحب کارخانه فرزندان اشخاص خاص می شود، مادران شهید نیز دغدغه اشتغال عزیزان خود را دارند.

همسر شهید یعقوبی تصریح کرد: ما مشکلات خود را رسانه ای نکردم ولی مدیران باید بفکر رفع مشکلات خانواده های شهدا باشند.

Share