وزیر راه و شهرسازی:

طرح اتصال راه آهن رشت به قائمشهر در دست بررسی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح راه آهن رشت به آستارا در دست اجرا است و ادامه مسیر رشت به قائمشهر در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز شنبه درحاشیه آیین افتتاح ۸ کیلومتراز چهار خطه شدن جاده هراز درگفت و گویی افزود: این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سراسری اجرا خواهد شد.

چهار خطه شدن ۸ کیلومتر از جاده هراز با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در محدوده «کلرد به چلاو»، «سیاه بیشه تا لهاش» و «بایجان لاسم» امروز شنبه افتتاح و زیر ترافیک رفت.

وزیر راه و شهرسازی محور دیگر ریلی برای مازندران را اتصال راه آهن پردیس به لاریجان و آمل اعلام کرد و اظهارداشت که این پروژه هم اکنون در حال اجراست.

آخوندی با اشاره به اینکه طرح چهارخطه هراز (تهران-آمل) تا سال یک هزار و ۴۰۰ تکمیل می شود، گفت حدود ۱۰۱ کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون ۶۴ کیلومتر از این محور چهارخطه شد.

وی اضافه کرد: حدود ۷ کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: برای ۳۰ کیلومتر انتهایی نیز کارگاه های جاده سازی در این محور فعال است و تلاش می شود تا در چهار سال آینده این محور تکمیل شود.

آخوندی دلیل طولانی شدن اجرای پروژه چهارخطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی محور و ساخت تاسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهارخطه محور هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تاسیسات کار ساخت را با تاخیر مواجه می کند و به نسبت سایر پروژه های راهسازی وقت گیر است.

 شروع همزمان آزاد راه پردیس تا امامزاده هاشم 

وزیر راه و شهرسازی از شروع عملیات آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم به طول ۲۴ کیلومتر برای یکپارچه سازی محور چهارخطه هراز خبر داد و گفت که این محور نیز به دلیل وجود تاسیسات و ابنیه هزینه براست به طوری که برای هرکیلومترحدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

آخوندی اظهارداشت: برآورد می شود که برای ۲۴ کیلومتر این محور حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال هزینه شود.

مازندران ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی دارد که هراز با میانگین تردد روزانه ۴۰ هزار دستگاه خودرو پرترافیک ترین محور مازندران- تهران است.

استان مازندران در قالب شبکه ریلی شمال کشور به راه آهن کشور متصل است و شبکه از تهران تا گرگان ادامه دارد.

Share