سخنگوی شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا

شوک بزرگ به مردم رشت در راه است | طرح یک طرفه کردن خیابان‌های رشت نباید با عجله انجام شود

شیرزاد با بیان اینکه مردم آمادگی لازم در مورد یک طرفه شدن خیابان ها را ندارند، اذعان کرد: برای بدست آوردن امتیازهای استانی در کشور چنین طرح مهمی نباید با عجله اجرا شود با این کار سبب نارضایتی مردم خواهیم شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به مطرح شدن طرح یکطرفه کردن برخی خیابانهای رشت بیان این مطلب که در ماه پایانی سال هستیم و این زمان اوج تردد در خیابان‌ها است، گفت: شورای ترافیک استان و شهرستان رشت طرح یک طرفه شدن برخی از خیابان های رشت را مصوب کرده و این طرح به شورای شهر رشت ارسال شده است.

قبل از اجرای طرح یک طرفه کردن خیابان‌های رشت باید اطلاع رسانی های مناسب انجام شود

شیرزاد با اشاره به اینکه قبل از اجرای چنین طرحی باید اطلاع رسانی های مناسب انجام شود، افزود: باید از طریق بیلبوردها، زیرنویس تلویزیون، رادیو، با استفاده از رسانه های مکتوب و مجازی برای آگاه سازی مردم در مورد اجرای این طرح اقدام شود.

وی با بیان اینکه مردم آمادگی لازم در مورد یک طرفه شدن خیابان ها را ندارند، اذعان کرد: برای بدست آوردن امتیازهای استانی در کشور چنین طرح مهمی نباید با عجله اجرا شود با این کار سبب نارضایتی مردم خواهیم شد.

محورهایی که یکطرفه می شوند

این عضو شورا با اشاره به خیابان‌هایی که قرار است یکطرفه شود، افزود: این طرح در خیابانهای صیقلان، مطهری، حاجی آباد و فرهنگ، امام خمینی، چهارراه مکائیل و پرستار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این محورها از راه‌های مواصلاتی مهم شهر است و با یک طرفه شدن آنها مردم دچار سردگمی و کلافگی خواهند شد.

شیرزاد با بیان اینکه بهتر است اجرای این طرح به بعد از نوروز۹۷ موکول گردد، افزود: در حال حاضر زیرساخت های مناسبی در شهر رشت برای حمل و نقل وجود ندارد و حذف اتوبوس‌ها در برخی از مسیرها سبب میشود که بار مالی زیادی به اقشار کم برخوردار تحمیل گردد زیرا عده زیادی از مردم از ناوگان های حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی به طرح خط ویژه Hov که شامل اتوبوس، مینی‌بوس، ون و تاکسی است، اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح به منظور استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز جلوگیری از استفاده مردم ازخوردوهای شخصی است در حالی که هنوز چنین طرحی انجام نشده است نمی‌توانیم خیابان‌ها را یکطرفه کنیم.

ناوگان تاکسیرانی نوسازی می‌شود

شیرزاد در ادامه گفتگو با دیارمیرزا طرح کنترل ترافیک را در راستای اعمال قانون و کاهش ترافیک در سطح شهر عنوان کرد و افزود: از اقدامات بسیار تحسین آمیز مدیریت شهری راه اندازی این مکان بود که بنده به نوبه خود از رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، پلیس راهور شهرستان و استان تشکر میکنم و این طرح به منظور افزایش سطح ایمنی و روان شدن ترافیک در شهر اجرایی شده است که امیدواریم با اطلاع رسانی های مناسب بحث مرکز کنترل و ترافیک مانند رعایت کمربند ایمنی فرهنگ سازی شود.

شیرزاد به افزایش اتوبوس‌ها در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: شورای شهر رشت جلسات متعددی را در این زمینه گذاشته است و امیدواریم در سال جدید شاهد حضور اتوبوس‌های بیشتری در خیابان، معابر و محلات سطح شهر باشیم.

وی در مورد تاکسی ها نیز گفت: با توجه به فرسودگی تاکسی‌ها قرار بر این شد که با اعطای وام های کم بهره، تاکسیرانان جهت نوسازی خودروها خود اقدام کنند.

شیرزاد با بیان اینکه هدف ما جلب رضایت مردم و حل مشکلاتشان است، گفت: همان طور که انتظار داریم مردم به قانون احترام بگذارند ما نیز باید به مردم احترام بگذاریم و با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های مناسبی از جمله پارکینگ در خیابان‌های گفته شده وجود ندارد و نمی‌توانیم چنین اجباری را به مردم وارد کنیم.

وی ادامه داد: از نگرانی های بنده نبودن معابر جایگزین برای خیابان‌های یک طرفه شده است و اینکه این طرح برای کاهش ترافیک و سطح ارتقاء سلامت در شهر است اما باید دور اندیشی مناسبی در اجرایش داشته باشیم.

اولویت ما رفاه و آسایش مردم است

شیرزاد افزود: پذیرش چنین طرحی برای مردم سخت خواهد بود بنده با تمام احترامی که به تصمیم گیرندگان این طرح دارم اما باید بگویم که اولویت ما رفاه و آسایش مردم است و زمانی مسئولان می‌توانند مشکلات مردم را لمس کنند که خودشان به مدت یک ماه از خودروهای شخصی استفاده نکنند و با ناوگان عمومی رفت و آمد کنند در آن زمان قطعا تصمیم درست در مورد حل ترافیک شهر خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه طرح یک طرفه کردن خیابان‌ها به منظور کاهش ترافیک است، گفت: می توان از طرح زوج و فرد استفاده کرد البته این طرح نیز نیاز به مطالعاتی دارد اما قطعا مشکلاتش کمتر از طرح یک طرف کردن خیابان ها خواهد بود.

وی در پایان گفت: مشکل ترافیک در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد اما نباید برای حل این معضل مردم را دچار مشکل کنیم باید به فکر دانش آموزان و کارمندانی که مسیرشان از این خیابان‌ها استفاده می کنند باشیم که برای تردد با چه مشکلاتی روبرو خواهند شد البته علاوه بر این حجم خرید و متمرکز بودن بازار و مسیرهای رسیدن به مرکز خرید بیشتر از این خیابان‌ها است سبب خواهد شد مردم زمان زیادی را صرف رسید به مراکز خرید کنند.

Share