استاندار گیلان

شهید املاکی یکی از بزرگترین افتخارات کشور است

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر امروز یادواره ای برای شهدا برگزار می شود ، نیاز خودمان است، گفت: الگو گرفتن از ایثار شهدا نیاز امروز جامعه ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری پنجشنبه شب در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید املاکی افزود: شهید املاکی یکی از بزرگترین افتخارات کشور است و اگر کسی شاخص هایی را از گیلان اعلام کند، جزو  شاخصه های اول نام شهید املاکی را می گوید.

وی اظهار کرد: شهید املاکی اشتهار به شهامت دارد که البته این خصیصه مشترک همه شهدای ماست و این از خود گذشتگی نیاز امروز جامعه ماست.

 وی تصریح کرد: اگر امروز برای شهید املاکی یادواره برگزار کنیم نیاز خودمان است و بایستی از این ایثار ی که به حد اعلا رساندند درس بگیریم و در زندگی خودالگو قرار دهیم.

دکتر سالاری بیان کرد: اگر این از خود گذشتگی را بیاموزیم بسیاری از هزینه هایی که جامعه بدلیل از خود نگذشتن افراد متحمل می شود ،اتفاق نمی افتاد و انسجام بیشتر می شد و بدنبال آن کارها بهتر پیش می رفت..

استاندار گیلان گفت: ایثار فقط در جبهه جنگ نیست و اگر ایثار در حد بسیار پایینتری هم تعمیم یابد، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یادواره شهید املاکی در  تعطیلات نوروزی برگزار می شود، گفت: باید اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر باشد ؛ از اینرو نیازمند برنامه ریزی صحیحی در این رابطه هستیم.

 وی با تاکید براینکه دستگاه ها حمایت های لازم را برای برگزاری این برنامه انجام دهند به برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تاکید کرد.

دکتر سالاری همچنین گفت: باید برای یادواره های مان تقویم مجددی تهیه کنیم ؛ چرا که برخی جلساتی که برای شهدای مان برگزار می کنیم در شان شهدا نیست.

گفتنی است سردار شهید حسین املاکی در کولاک محله لنگرود متولد شد  و با آغاز جنگ تحمیلی وارد میدان های نبرد  حق علیه باطل شد و بدلیل شایستگی هایش تا قائم مقامی لشکر قدس پیش رفت  و در سال ۶۷ در بحبوحه جنگ و نبرد و آتش حملات شیمیایی دشمن وی به بسیجی که ناله  و استمداد کمک طلبید ماسک صورتش را برداشت و به صورت بسیجی بست و در نهایت هردو شهید شدند.

Share