فرماندار رشت

شهرستان رشت نیاز به دهیاران قوی و حرفه‌ای دارد | دهیاران از ظرفیت هر سه نماینده استفاده کنند

محمد احمدی با تاکید بر اینکه همه روستاها باید از ظرفیت هر سه نماینده استفاده کنند، افزود: نباید میان نمایندگان تبعیض قائل شوید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه پیگیری خدمات سفرهای نوروزی، امور آب کشاورزی و راهیان نور به ریاست فرماندار شهرستان رشت و با حضور معاون سیاسی، بخشدار مرکزی و جمعی از دهیاران بخش مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدعلی پوریحیی ویشکایی بخشدار مرکزی رشت با بیان اینکه شهر رشت ویترین استان است، گفت: بخش مرکزی نیز ویترین شهرستان رشت است و مسافرانی که می‌خواهند وارد رشت شوند از چندین روستا گذر می‌کنند.

بخشدار مرکزی افزود: دهیاران باید در سیما و منظر روستاهای خود جدیت لازم را به کار گیرند و بحث پسماند از موارد مهم در این زمینه است.

وی در مورد بدهی دهیاران به تعاونی‌ها در امر جابجایی زباله گفت: در کمترین زمان ممکن بدهی‌ها را تسویه کنند تا برای حمل و نقل زباله‌ها با مشکل مواجه نشوند.

بخشدار مرکزی همچنین به کمبود آب در سال زراعی جدید اشاره کرد و افزود: رسم قدیم که باز کردن رودخانه ها و تمیز کردن بود را دوباره احیا کنند.

پوریحیی ویشکایی با اشاره به بزگداشت روز مادران شهدا نیز از دهیاران خواست تا در چنین روزی از مقام خانواده شهدای محل خود تجلیل به عمل آورند.

هر مطلبی را در فضای مجازی نشر ندهید

در ادامه جلسه علیرضا انصاری معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که فرصت خدمت کردن به مردم را در اختیار ما قرار داده است، گفت: همه ما خادمین مردم هستیم و باید برای حل مشکلاتشان تمام توان خود را بکار بگیریم.

انصاری با اشاره به اینکه توسعه روستا محدود به امور کارهای عمرانی نیست، افزود: هم شما و هم ما نسبت به مسایل فرهنگی روستا مسئول هستیم و برای ارتقاء فرهنگ عمومی روستا باید برنامه‌های مناسبی داشته باشید.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی، برگزاری مراسم‌های مذهبی به مناسبت‌های دینی جهت ارتقا باورهای مردم، بحث کتاب و کتابخوانی و برپایی مسابقات کتابخوانی، پیاده روی خانوادگی، رسیدگی به مساجد از جمله برنامه‌های فرهنگی است که دهیاران به کمک شوراها می‌توانند در روستاهای خود اجرا کنند.

انصاری به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: نباید نسبت به مسئله بی‌تفاوت باشیم و دهیاران برقراری ارتباط با مراجع قانونی می‌توانند بسیاری از بزهکاری در روستا را کاهش دهند.

وی در مورد اینکه نباید شورا و دهیار خود را جدا از مردم بدانند، افزود: باید بستری فراهم شود تا مردم مشارکت کنند و در تصمیم گیری‌ها از نظرات مردمی استفاده شود.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت یادآور شد: دهیاران باید از منابع ملی و طبیعی صیانت کنند و مجوز ساخت و ساز طبق دستور العمل و قوانین داده شود.

وی در مورد استفاده از فضای مجازی توسط دهیاران و شوراها گفت: نباید هر مطلبی را در این فضا نشر دهند زیرا امین مردم و دولت هستید.

شهرستان رشت نیاز به دهیاران قوی و حرفه ای دارد

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استعداد بخش مرکزی همانند یک شهرستان است، گفت: وسعت، جمعیت، کشاورزی و گردشگری از فاکتورهای یک شهرستان است که بخش مرکزی همه اینها را دارد.

محمد احمدی با بیان اینکه برخی از توانمندی‌های بخش مرکزی بالفعل است، افزود: بخش مرکزی دارای جذابیت‌های گردشگری است و امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که گردشگری در کنار صنعت و کشاورزی از محورهای توسعه است.

وی افزود: دهیاران و مسئولان در مقابل هم نیستند و در کنار هم قرار دارند و باید بدانید که ۶۱ هزار نفر در بخش مرکزی نگاهشان به فعالیتهای ما است.

احمدی با بیان اینکه دهیاران باید از موضوعات روستای محل خدمت خود مطلع باشد، گفت: دهیاران نباید فقط بازگو کننده باشند و بسیار کارآمد در کار عمل کنند تا مردم کمتر با مشکل مواجه شوند.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت نیاز به دهیاران قوی و حرفه ای دارد، گفت: هر دهیاری اگر کم کاری کند از شورای آن محل می‌خواهم که عذرش را بخواهد و دهیار دیگری را معرفی کند.

وی مطالبات مردم از دهیاران را انضباط کاری عنوان کرد و گفت: دهیاران باید انضباط مالی داشته و یک مدیر در حوزه کاری خود باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه باید با مردم مهربانان برخورد شود، گفت: مردم وقتی به شما مراجعه می‌کنند مشکلاتی دارند و باید با آنان با روی گشاده برخورد کنیم حتی اگر حق با شما باشد.

احمدی به دو موضوع مهم در روستاها اشاره کرد و افزود: روستاهای شهرستان رشت در بخش آسفالت، راه روستایی و آب شرب با مشکل مواجه هستند. در بودجه ۹۷ تمام سعی خود را خواهم کرد که عدالت در توزیع رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه همه روستاها باید از ظرفیت هر سه نماینده استفاده کنند، افزود: نباید میان نمایندگان تبعیض قائل شوید.

احمدی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پاسخگوی شوراها و دهیاران باشند، افزود: تقویت بنیه دهیاری‌ها بسیار مهم است.

وی به مشکل کم آبی اشاره کرد و افزود: در این امر هوشیارانه اقدام کنید و ۹ تا ۱۰ میلیون متر معکب را می‌توانید در آب بندانها ذخیره کنید.

فرماندار رشت به نظارت دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: دستگاهای نظارتی حساسیت‌های خاصی را بر روی دهیاری ها دارند و باید دهیاران بر اساس قانون عمل کنند.

وی در مورد پسماند روستاها گفت: بحث آموزش از راههای موثر در موضوع پسماند است باید این موضوع را به خانواده ها آموزش دهید.

گفتنی است در پایان این جلسه دهیاران و روسای شوراهای بخش مرکزی به بیان مشکلات خود پرداختند.

Share