نخستین مجمع سلامت گیلان در آستارا تشکیل شد

شعار سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجتماعی شدن سلامت است

نخستین مجمع سلامت استان گیلان با هدف اجتماعی شدن مقوله سلامت و جلب مشارکت سازماندهی شده تمام آحاد مردم برای ارتقای سلامت، در شهرستان آستارا تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عصر پنجشنبه در جلسه مجمع سلامت در فرمانداری آستارا، هدف از تشکیل مجمع سلامت را اجتماعی شدن مقوله سلامت و همراهی سازماندهی شده تمام آحاد مردم برای ارتقای سلامت، عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای توسعه همه جانبه سلامت در استان، به دنبال افزایش مشارکت موثر و کارآمد مردم برای ارتقای سلامت در خانواده ها و محلات است.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک تصریح کرد: با تلاش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۵ درصد نیازهای حوزه سلامت استان برطرف می شود و رفع ۷۵ درصد آن نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف و مردم است. در این خصوص، باید در محله های مختلف استان با استفاده از ظرفیت معتمدان جامعه، کانون های سلامت شکل گیرد تا سطح سواد جامعه در حوزه سلامت را ارزیابی و تقویت کنیم.

وی اظهار کرد: شعار سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اجتماعی شدن سلامت است و تغذیه نامناسب، معضلات زیست محیطی و افزایش تصادفات از عوامل بیرونی تهدیدکننده سلامت افراد است و باید با فرهنگ سازی این موارد کاهش یابد. وی بیان کرد: بهورزان خانه های بهداشت استان با مراجعه حضوری، مادران و کودکان را تحت مراقبت قرار می دهند اما نظیر این خدمات در نقاط شهری ارایه نمی شود و کانون های سلامت آن را جبران خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان جذب نیروهای متخصص به جای نیروهای طرحی در شهرستانی چون آستارا است تا با تمام شدن طرح پزشکان با مشکل روبرو نشویم.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این جلسه گفت: همه افراد باید موضوع سلامت را جدی بگیرند و در این راستا سازمان های مردم نهاد نقش ویژه ای باید ایفا کنند. در این راستا گفتمان سازی در حوزه سلامت ضروری است. یونس رنجکش با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به خاطر تجهیز بیمارستان آستارا به ارایه امکانات جدید، تامین کمبود کادر درمانی بیمارستان را خواستار شد.

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی نگاه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان دارد و خرید دستگاه لاپاراسکوپ و رادیولوژی پیشرفته برای بیمارستان این شهرستان گواه این ادعاست. وی افزود: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان به زودی نصب خواهد شد و تنها مشکل بیمارستان، کمبود نیروی انسانی است و امیدواریم وزارت بهداشت و درمان تامین آن را پیگیری کند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا – امام جمعه آستارا نیز در این مجمع گفت: باید حوزه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل گردشگر پذیر بودن آن جدی گرفته شود، تا شهروندان به دلیل برخی کمبودهای درمانی به شهرستان های همجوار مراجعه نکنند. وی خاطر نشان کرد: ما همیشه طرف دار حق بوده ایم و آن چه لازم بوده درخصوص نیازهای مردم تا به گوش مسوولین برسانیم تا توجه بیشتری به آن ها شود، به آن عمل کرده ایم و در کنار آن، فعالیت های خوب را نیز بازگو می کنیم. در این روزها ما شاهد اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان آستارا بوده ایم که از همه عزیزانی که تلاش کردند تا این تجهیزات برای بیمارستان آستارا فراهم شود تشکر می کنم.

در حال حاضر شبکه بهداشت و درمان آستارا، با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۲۲ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی فعال است.
Share