امام جمعه بندر انزلی:

سیاست زدگی به ملوان آسیب جدی می‌زند | پیشنهاد واگذاری مالکیت ملوان به منطقه آزاد

امام جمعه بندر انزلی گفت: ممکن است برخی ها از نام ملوان استفاده کنند و آن را دستمایه سیاسی خود قرار دهند که این کوته فکری سیاسیون را نشان می دهد و باید بدانند ملوان یک تیغ دو لبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با توجه به خطبه ها و صحبت های امام جمعه بندرانزلی در حمایت از ملوان و برخی محافل مقرر شد مصاحبه ای هر چند کوتاه اما تاثیر گذار را با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین برنامه ریزی کنیم.

ملوان کلاب در ادامه نوشت:

شما به عنوان عضو مجموعه باشگاه ملوان چه راهکاری را برای ادامه ی راه این تیم پیشنهاد می دهید؟

امام جمعه بندرانزلی در پاسخ به این سوال گفت: این سو برداشت در بین برخی از مردم وجود دارد که بنده عضو باشگاه هستم، خیر اینگونه نیست، من و بقیه مسئولان شهرستان به عنوان جایگاه حقوقی امان در مجمع ملوان حضور داریم، یعنی کسانی که به عنوان نمایندگی از مردم، تیم را از نیروی دریایی تحویل گرفته اند و باید مراتب بعدی آن را دنبال کنند و به مالکی واگذار کرده و یا خودشان مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه خاطر نشان کرد: این تیم علی رغم درخشش چشمگیر در گذشته و محبوبیت فعلی در شهرستان و حتی سراسر کشور متاسفانه در سالیان اخیر دچار فراز و فرودهای فراوانی شده است که البته دلایل خاصی دارد.

وی همچنین تاکید کرد: عموم مشکلات ملوان نتیجه سو مدیریت های گذشته است، البته منظورم بنده دوره خاصی نیست بلکه از همان زمان که به مردم تحویل داده شد ساز و کار صحیح آن مدیریت نشده بود و در واقع شاید جوسازی و اشتیاق تحویل گرفتن تیم به تدبیر در ساز و کارش غلبه پیدا کرد.

نداشتن اساسنامه برای مجمع ملوان یکی از اصلی ترین مشکلات تیم است

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مشکلات ملوان بعد از گذشت چندین سال از واگذاری نداشتن اساس نامه ای مشخص برای مجمع است اظهار کرد: آیا واقعا قابل تصور است که این تیم با آن همه درخشش تاکنون اساسنامه ندارد و بر اساس قانون و مقررات و ضوابط در مجمع تصمیم گیری نمی شود؟ برخی از مسئولان مجمع را دست کم گرفته اند و دلایلی دارد که وقت طرح آن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: من بارها در جلسات مجمع به آقایان گفته ام که باید وظایف هر عضو در مجمع مشخص باشد و بر اساس قانون تیم اداره شود، که متاسفانه اینگونه نیست و تک روی برخی افراد بیشتر از تدبیر در ملوان تاثیر گذار شده است.

ملوان یک تیغ دو لبه است

احساس نمی کنید ملوان اسیر استفاده تبلیغاتی و سیاست زدگی های جریانات سیاسی شده است؟

امام جمعه بندرانزلی در پاسخ به این سوال گفت: ممکن است برخی ها از نام ملوان استفاده کنند و آن را دستمایه سیاسی خود قرار دهند که این کوته فکری سیاسیون را نشان می دهد و باید بدانند ملوان یک تیغ دو لبه است، شاید روزی حمایت طرفداران ملوان برایشان برد داشته باشد اما روزی هم ممکن است فرا برسد که به ضررشان باشد که خودتان در سالیان اخیر دیده اید.

شمس الدین همچنین گفت: سیاست زدگی در اداره تیم ملوان یک آسیب بزرگ و جدی بوده و این هم به دلیل نداشتن اساس نامه و مشخص نبودن وظایف هر عضو در مجمع است.

تصمیمات را چه کسی می گیرد؟ مالک را چه کسی معرفی میکند؟ چه کسی رای به تایید و رد یک مالک میدهد؟

وی به سخنان خود در جلسات مجمع نیز اشاره و اظهار کرد: در چند سال گذشته بارها از مجمع خواستم که در بین فوتبالی ها و فوتبال دوستان فراخوان دهید و اعلام رسمی کنید و اینکه بروید و یک نفر بیاورید که قانونی نیست، که این کار نشد، بعد از آن، چند جلسه ای با مالکین پیشنهادی داشتم و دیدم اکثر آنان به دنبال کندن چیزی از این شهر هستند و هیچ دلسوزی ای برای نام ملوان مردم انزلی ندارند.

اگر مالک یک تیم را مقابل خود ببیند قطعا دلگرم تر پای کار می آید تا یک فرد را

امام جمعه بندر انزلی در ادامه با بیان اینکه راه حل اساسی برای رفع مشکلات ملوان اصلاح شدن چارچوب قانونی آن است تاکید کرد: من بارها این موضوع را نیز در مجمع مطرح کرده ام اگر فرض به آوردن مالک است، طرف حساب مالک چه کسی است؟ اگر مالک یک مجمع را مقابل خود ببینید قطعا با اطمینان بیشتر و دلگرم تر پای کار می آیند تا یک فرد را که ممکن است هر روز یک تصمیم بگیرد. امیدوارم آقایان این موضوعات را مد نظر خود قرار داده و قدم اول را برای اصلاح چارچوب ملوان مردم انزلی بردارند.

با توجه به در خواست مردم در خصوص واگذاری مالکیت تیم ملوان به سازمان منطقه آزاد انزلی نظر شما چیست؟

جناب مسرور حمایت سازمان را مشروط به خواست مسئولان شهرستان دانسته اند.

واگذاری مالکیت ملوان به منطقه آزاد می تواند مشکلات موجود مدیریتی و مالی تیم را حل کند

حجت الاسلام والمسلمین در پاسخ به این سوال گفت: بعد از تعیین ساختار مجمع و اساس نامه این نوع پیشنهادات قابل بررسی است. البته معتقدم که مالکیت منطقه آزاد می تواند مشکلات موجود مدیریتی و مالی ملوان را بر طرف کند اگر چه قبلا نیز من و برخی از اعضا دیگر مجمع به صورت انفرادی از مدیر عامل محترم منطقه آزاد برای تقبل مالکیت تیم صحبت هایی کرده بودیم ولیکن استقبال لازم به عمل نیامده بود حالا که ایشان چنین درخواستی را ابراز داشته اند ساز و کار واگذاری مدیریتی آن قابل تامین است.

Share