تعداد مسافران کمتر از ۱۰ نفر

سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای در خاک ایران

یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بعد از ظهر امروز یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از فضای ایران از رادار خارج می‌شود و شواهد حکایت از سقوط هواپیما در حوالی شهرکرد دارد.

حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین جزئیات سانحه سقوط هواپیمای جت شخصی ترکیه‌ای در ایران توضیح داد: این جت شخصی مربوط به کشور ترکیه بوده است که  از شارجه به سمت استانبول پرواز می‌کرد، اما حین عبور از فضای کشور ایران از رادار خارج شد و در حوالی منطقه اردل ناقان شهرکرد سقوط کرد.

وی ادامه داد: این هواپیمای جت شخصی که عازم استانبول بود، پس از درخواست خلبان مبنی بر کاهش ارتفاع، از رادار خارج می‌شود که البته این درخواست کاهش ارتفاع طبق قانون مشکلی نداشت، اما هواپیما از رادار خارج شده و سقوط کرد.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این سانحه در منطقه اردل ناقان در شهر کرد، رخ داده است، گفت: هواپیما در حال سوخت است و گروه تجسس و نجات به سمت محل سانحه اعزام شدند.

وی درباره رجیستر و نوع هواپیمای سانحه دیده گفت:‌ این هواپیما از نوع بمباردیه CL60 با رجیستر کشور ترکیه است.

وی گفت:‌ بسته به دیزاین (طراحی) کاکپیت (بدنه) هواپیما ظرفیت این هواپیماها متفاوت است، اما معمولا کمتر از ۱۰ نفر ظرفیت دارد.

گفته می‌شود «مینا باشاران» دختر صاحب هلدینگ باشاران یکی از مسافران هواپیمای سانحه‌دیده بوده است.

Share