معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان

سرمایه‌گذاران باید مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار گیرند | مزیت‌های استان گیلان برجسته شود

جمشیدنژاد با بیان اینکه می‌بایست مزیت‌های استان گیلان در بین همه کسانی که در فکر سرمایه گذاری هستند، برجسته شود، متذکر شد: این رقابت نیز بین استان گیلان و استان هایی که دارای مزیت‌های مشابه گیلان هستند نیز وجود دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر جمشیدنژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان در جلسه شورای اداری انزلی با بیان اینکه به علت محدودیت منابع مالی می‌بایست مشکلات شهرستان و خواسته‌ها اولویت بندی شوند، اظهار کرد: علی رغم تلاش‌های متعددی که در دولت‌های مختلف شده است نتوانسته‌ایم به بسیاری از خواسته‌ها پاسخ متناسب با آنچه که به آن نیز است پاسخ دهیم و امروز شاهد انباشت مشکلات هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اولویت‌بندی پروژه با توجه به تعریف استاندار گیلان و برنامه‌های ایشان مشخص است، یادآور شد: هم اکنون توسعه گردشگری به عنوان اولویت اصلی استان در نظر گرفته شده است و خوشبختانه هماهنگی و همدلی بین همه نهاد های موثر در سطح استان وجود دارد که بخشی از آن به دلیل حساسیت های نمایندگان محترم مجلس است.

جمشیدنژاد با بیان اینکه برای توسعه استان حول گردشگری مشخص شده است، یادآور شد: ظرفیت‌های استان را شناسایی کرده ایم و اینکه ظرفیت‌ها باید به چه شکلی تبدیل به فعالیت شود و هرکدام از اینها چه درصدی از شغل را در بر خواهند گرفت، مشخص است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان متذکر شد: وقتی برنامه‌ای در اولویت قرار می‌گیرد بنا این نیست که همه کار را دولت بر عهده گیرد و یقینا در توان دولت هم نیست. دولت هر چقدر هم مقتدر باشد نیازمند به این است که بتواند از سایر اثرگذاران بهره بگیرد و در بخش اقتصادی یقینا به همکاری بین دولت، ملت و بخش خصوصی نیازمندیم.

وی افزود: بخش خصوصی باید رغبت پیدا کند و این رغبت باید مورد عنایت تمام ارکان نظام باشد. باید تلاش کنیم امنیت را برقرار کنیم تا طرف احساس کند در سایه امنیت می تواند سرمایه گذاری کند و احساس کند مورد حمایت قضایی و حقوقی قرار دارد. یک جایی باید احساس کنند که یک روحانی اگر در بالای منبر قرار گرفت عملکرد او به عنوان یک کار ارزشمند تلقی شود نه این که مورد نکوهش قرار گیرد. باید بستری آماده شود که افراد بتوانند با ذوق و شوق سرمایه گذاری کنند.

جمشیدنژاد با بیان اینکه می‌بایست مزیت‌های استان گیلان در بین همه کسانی که در فکر سرمایه گذاری هستند، برجسته شود، متذکر شد: با اینکار در مقابل شهرستان‌های دیگر پیروز خواهید شد و این رقابت نیز بین استان گیلان و استان هایی که دارای مزیت‌های مشابه گیلان هستند نیز وجود دارد و چنین رقابتی مثبت است زیرا باید مزیت‌ها برجسته شوند و این رقابت در الگوی بزرگ تر بین ایران و کشورهای دیگر نیز حکمفرما است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان از کشاورزی به عنوان دیگر اولویت گیلان نام برد و گفت: استعداد خوبی در استان گیلان وجود دارد منتها آیا می‌توانیم به روش‌های سنتی و روال گذشته انتظار این را داشته باشیم که کماکان ما بتوانیم جزو استانهای برتر باشیم؟! بسیاری از استان ها هستند که استعداد کشاورزی آنها به اندازه استان گیلان نیست ولی صادرات دارند. و این کار با اصلاح الگوها و رعایت استانداردها جدید کشت و روش های نوین قابل دستیابی است.

Share