مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان:

زندگینامه شهدای زن گیلان تدوین شود | زندگینامه حتی یک بانو شهید هم تدوین نشده است

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر تدوین زندگینامه شهدای زن گیلان گفت: تدوین زندگینامه شهدای زن از ضرورت های جامعه امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه رفیعی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری ۱۱ جلسه کمیته زنان شهدای دفاع مقدس گیلان در سال ۹۶ خبر داد و اظهار کرد:این جلسات دارای ۵۹ مصوبه بوده است که از این تعداد ۴۳ مصوبه اجرایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری پرسمان های دانش آموزی در راستای ترویج فرهنگ ایثار در استان گفت: این پرسمان ها با مشارکت دختران دانش آموز در استان برگزار شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر لزوم صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها در سطح استان گیلان جهت بیان خاطرات بانوان فعال در دوران دفاع مقدس از اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.

رفیعی با تاکید بر تدوین زندگی نامه شهدای زن گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون در گیلان زندگینامه حتی یک بانوی شهید هم تدوین نشده است، این در حالی است که با تدوین زندگینامه شهدای زن میتوانیم در معرفی سبک زندگی و مسئولیت های به دوش کشیده شهدای زن به نسل امروز گام برداریم.

وی در پایان با بیان اینکه استان گیلان دارای ۳۳ شهیده دوران دفاع مقدس است، افزود: تعداد بانوان جهادگر و امدادگر استان گیلان در ایام دفاع‌ مقدس ۳۱۸ نفر بود.

Share