در دیدار اینفانتینو با روحانی

روحانی پیراهن شماره ۷ فیفا را دریافت کرد | مسائل غیر ورزشی نباید در ورزش اثرگذار باشد

روحانی با بیان اینکه فدراسیون‌های منطقه‌ای باید به دنبال نزدیک‌ کردن ملت‌ها به یکدیگر و افزایش دوستی‌ها باشند، گفت: ایران کشوری امن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانی اینفانتینو رئیس فیفا در جریان سفرش به ایران با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد. اینفانتینو در حاشیه این دیدار پیراهنی با شماره ۷ را به روحانی هدیه داد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، روز پنجشنبه در دیدار «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با اشاره به اینکه ورزش پیام‌آور سلامتی و نشاط بوده و همواره می‌تواند در نزدیک‌ کردن روابط ملت‌ها به یکدیگر تأثیرگذار باشد، گفت: با توجه به جذابیت فوق العاده فوتبال برای ملتها و بویژه جوانان، فدراسیون جهانی فوتبال می‌تواند نقش بسزایی در ارتباط هر چه بیشتر ملت‌ها با یکدیگر داشته باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنر و ورزش نقش مهمی در زدودن خستگی‌های زندگی صنعتی بشر دارد، افزود: خوشبختانه امروز مردم ایران بخصوص جوانان به ورزش و بویژه فوتبال علاقه بسیاری دارند و مسابقات ورزشی را با شور و هیجان زیادی دنبال می‌کنند که شما امروز نمونه ای از آن را در رقابت بین دو تیم پر طرفدار فوتبال پایتخت شاهد خواهید بود.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا دسترسی به فضاهای ورزشی و تعداد آنها را هر چه بیشتر برای مردم فراهم کند، گفت: ورزش عمومی و حرفه‌ای امروز در کشور ما در حال پیشرفت است و اینکه تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح رقابت‌های جهانی حاضر می‌شوند، از جمله حضور تیم های ملی فوتبال ایران در تمام سطوح و گرایشها در رقابتهای منطقه ای و جهانی، مایه خرسندی است.
رئیس جمهور با اشاره به علاقه و حضور پرشور بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی بویژه فوتبال گفت: خوشبختانه امروز زنان ایرانی با نشاط بیشتری در صحنه‌ها و میادین ورزشی حضور دارند که از جمله آنها، فعالیت ۲۳ هزار زن ورزشکار در رشته فوتبال است.
دکتر روحانی با بیان اینکه فدراسیون‌های منطقه‌ای باید به دنبال نزدیک‌ کردن ملت‌ها به یکدیگر و افزایش دوستی‌ها باشند، گفت: ایران کشوری امن است و آمادگی میزبانی از مسابقات و گروه‌های مختلف ورزشی منطقه‌ای و بین‌المللی را دارد.
رئیس جمهور همچنین بر لزوم تلاش فدراسیون جهانی فوتبال در راستای احقاق حق ملت‌ها برای تماشای بازی تیم‌های مورد علاقه‌شان در ورزشگاه و کشور خود تاکید کرد.
جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری کشورمان گفت: فوتبال نقش مهم اجتماعی در سطح جهان دارد و مردم ایران حقیقتاً از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان هستند.
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال هدف از ورزش فوتبال را نزدیکی میان ملت‌ها دانست و افزود: فدراسیون جهانی فوتبال همواره به دنبال بهتر شدن محیط جهان از طریق ورزش فوتبال بوده و از هیچ کمکی در راستای ارتقاء سطح فوتبال ایران دریغ نخواهد کرد.
اینفانتینو حضور تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی روسیه پس از برزیل را نشانه قدرت فوتبال ایران دانست و گفت: مردم ایران مانند مردم هر کشور دیگری حق دارند که تیم محبوب خود را در استادیوم کشورشان تشویق کنند و ما به عنوان فدراسیون جهانی فوتبال این حق را پیگیری می‌کنیم.

Share