مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی اعلام کرد

رد شایعه استفاده از گوشت‌های حرام در تهیه سوسیس و کالباس

مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: شایعات مبتنی بر استفاده از گوشت‌های حرام برای تهیه سوسیس و کالباس را رد می‌کنیم و پاسخگوی ابهامات مردم هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، غلامرضا امینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کشور بیش از ۶ هزار واحد تولیدی در زمینه صنایع غذایی، کشاورزی، بهداشتی و حلال تحت نظارت سازمان استاندارد هستند که این واحدهای تولیدی بیش از ۱۲ هزار پروانه کاربرد علامت ملی استاندارد را دریافت کردند.

وی افزود: هرگاه علامت استاندارد بر روی مواد غذایی دیده می‌شود باید به دو نکته اساسی حتما توجه شود؛ یکی اینکه آنچه به سلامت مردم می‌تواند مضر باشد حتما منطبق با استانداردها است و دوم اینکه برچسب موارد مصرف هر کالا بر روی آن درج شده است.

امینی تصریح کرد: کنترل‌ها فرآیندی دارد که هم از واحد تولیدی از طریق سیستم کنترل کیفیت واحد تولیدی صورت می‌گیرد و هم از طریق بازرسی محصول انجام می‌دهیم و در استان تولیدکننده مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در طرح کنترل بازار در استان‌ها، ۱۴ هزار نمونه از بازار جمع‌آوری شده و انطباق بیش از ۸۵ درصد در فرآورده‌ها وجود داشت به طوریکه خوشبختانه بحران غذایی در کشور نداریم و انطباق بسیار بالاست، تأکید کرد: سوسیس و کالباس همانند سایر محصولات مشمول طرح استاندارد اجباری در واحدهای تولیدی، توسط استاندارد تحت نظارت قرار گرفته و محصول سالمی را روانه بازار می‌کنیم.

مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه استانداردها باید درباره بذرها و سموم کشاورزی رعایت شود که نظارت‌ها برعهده جهادکشاورزی است، یادآور شد: محصولات تراریخته مشمول قوانین اداره استاندارد نیست و تنها در دو محصول غذای کودک و برنج تراریخته‌ها عملیاتی می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۵۰۰ واحد در استان همدان تحت پوشش اداره استاندارد است که ضریب نفوذ استاندارد در همدان صددرصد است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر شده که۷۲۶ نوع فرآورده را تحت پوشش فعالیت قرار دادند.

امینی بازرسی از مراکز عرضه و توزیع را یکی از اقدامات خوب اداره استاندارد همدان عنوان و تأکید کرد: امسال این نهاد بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ مرکز عرضه و توزیع را بازدید کرده است.

Share