در دیدار رئیس شورای شهر رشت با جمعی از اساتید دانشگاه مطرح شد:

راه اندازی اتاق شهروند در رشت | تحقق حدود ۵۰ درصدی بودجه سال ۹۶

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به طرح تفصیلی رشت اظهار کرد: درباره صدور مجوز ساخت و ساز در املاک نسقی طرح تفصیلی شهرداری رشت مباحثی مطرح است و تمام تلاشمان را به منظور ساماندهی مشکلات دوره های قبل به کار گرفته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر رشت با جمعی از اساتید دانشگاه های رشت راه اندازی اتاق شهروند مطرح شد.

رئیس شورای شهر رشت در این دیدار که در ساختمان شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حجم کار شوراها فراوان است و یکی از وظایف شوراهای اسلامی ایجاد فضای مناسب به منظور گسترش مشارکت های عمومی است.

سید امیر حسین علوی افزود: علیرغم تمام اختلاف نظرهایی که در اعضای شورا وجود دارد سعی شده تا فضای عمومی شورا منطقی و مبتنی بر عقلانیت باشد.

علوی با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی به دو دسته تقسیم می شود، تصریح کرد: مشارکت عام و مشارکت نخبگان دو مبحث مهمی است که در حال حاضر بخشی از آن در قالب اتاق شکوفایی شهرداری رشت اجرایی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه قصد داریم از طریق اعتمادسازی مشارکت مردمی افزایش پیدا کند، گفت: سعی داریم لایه نخبگان را با لایه عام جامعه نزدیکتر کنیم و در حال حاضر یک روز از هفته را به برپایی میز خدمت در محلات مختلف رشت اختصاص داده ایم.

علوی افزود: علیرغم تمامی حرف و حدیث هایی که برخی از افراد درباره برگزاری میز خدمت در محلات رشت مطرح می کنند با قدرت این مبحث را ادامه داده و خوشبختانه این اقدام موجب رضایتمندی شهروندان نیز شده است.

وی با بیان اینکه در این دیدارها ادارات آب و برق حضور فعالی دارند تصریح کرد: متاسفانه تا کنون مدیری از سوی شرکت گاز در برپایی میز خدمت حضور نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به طرح تفصیلی رشت اظهار کرد: درباره صدور مجوز ساخت و ساز در املاک نسقی طرح تفصیلی شهرداری رشت مباحثی مطرح است و تمام تلاشمان را به منظور ساماندهی مشکلات دوره های قبل به کار گرفته ایم.

علوی افزود: در دوره چهارم زمانی که ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورا را بر عهده داشتم بدهی شهرداری رشت بررسی شد و در آن دوران مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی عنوان شد و پس از آن با بررسی های انجام شده بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت برملا شد.

وی افزود: چنین اقداماتی طرح استیضاح شهردار اسبق رشت را رقم زد و تذکر، طرح سوال و استیضاح از ابزار نظارتی شورا به عملکرد شهردار است.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر وفاق و همدلی نسبی مابین اعضای شورا و شهردار رشت وجود دارد، تصریح کرد: در دهه های گذشته مشکلات فراوانی برای استان گیلان و رشت به وجود آمد و در سال ۹۳ بودجه رشت حدود دویست میلیارد تومان بود که از این مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان محقق شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: بودجه سال ۹۶ شهرداری رشت نیز تا پایان سال حدود ۵۰ درصد محقق می شود.

علوی به منابع تامین بودجه شهرداری رشت اشاره و گفت: فروش املاک، دریافت وام و پروژه های سرمایه گذاری از جمله منابع تامین بودجه است.

وی با اشاره به اینکه عوارض سالیانه جزو درآمد پایدار شهرداری رشت محسوب می شود، بیان کرد: پرداخت عوارض سالیانه توسط شهروندان یکی از راه های کسب درآمد برای شهرداری ها است و امیدوارم با اعتماد سازی و مشارکت مردم در پرداخت عوارض مشکلات مالی شهرداری تا حدودی برطرف شود.

علوی با ابراز امیدواری از بهبود روند اقتصادی رشت گفت: امیدوارم با اقدامات مورد نیاز طراز اقتصادی رشت افزایش پیدا کند.

Share