به میزبانی سما واحد رشت

دوره جشنواره دانش آموزی “آیین های سرزمین من” برگزار می‌شود

دومین جشنواره دانش آموزی “آیین های سرزمین من” مدارس سما استان گیلان روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه سال جاری به میزبانی سما واحد رشت برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اشاره به دوره جشنواره دانش آموزی “آیین های سرزمین من” سما استان گیلان اظهار کرد: «لازم است بسیار تشکر کنم و قدردان باشم از زحمتی که در طول یکسال برای برگزاری این جشنوار کشیده شد».
رحمتعلی صابری حقایق افزود: «سال گذشته این جشنواره با کیفیت خوبی برگزار شد و باعث شد ارگان ها و نهاد های مختلف برای همکاری با سما تشویق شوند».
صابری گفت: «امید وارم سما به عنوان یک محور در حوزه آموزش و پرورش بتواند وظایف اجتماعی که یک بخش آن می تواند همین الگو برگزاری جشنواره باشد نقش خود را در جامعه ایفا کند».
صابری با بیان اینکه این واقعیت را باید بپذیریم و به خود افتخار کنیم که ما علیرغم اینکه یه بخش غیر دولتی هستیم به حوزه پرورش در آموزش توجه ویژه ای داریم گفت: «این نتایج و ادعا را عملا در حوزه های مختلف مثل پاسداشت نماز و قرآن، ورزش، محیط زیست، پژوهش، مهارت آموزی خود را به خوبی نشان می دهد».
وی افزود: «همه ما می بینیم که این فعالیت ها در مدارس و آموزشکده های استان گیلان، امروز قابل ملاحظه است و ما می توانیم به آن افتخار کنیم»
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اشاره به تمایل ارگان های مختلف برای همکاری در برگزاری جشنواره “آیین های سرزمین من” با سما ادامه داد: «این کار باعث شد که ما گستره این فعالیت ها را افزایش دهیم، حتی مایل هستیم وظیفه ای را در سطح استان برای سایر دانش آموزان که عملا نقش آفرینان این جامعه هستند انجام دهیم».

صابری با اشاره به همکاری آموزش و پرورش استان گیلان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رشت و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری جشنواره دانش آموزی “آیین های سرزمین من» دانش آموزان مدارس سما استان گیلان، خاطر نشان کرد: «قرار است این جشنواره در دو روز برگزار شود تا سایر مدارس بتواند از این دستاوردها استفاده کنند و در نهایت امید واریم کار با کیفیت بهتری پیش برود و تمام تلاش خودمان را برای این موضوع خواهیم کرد».
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان اظهار کرد: «از همه ی ارگان های اطلاع رسانی که با ما همکاری می کنند از جمله خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این انتظار و خواسته را مطرح می کنیم که اطلاع رسانی برگزاری این جشنواره را نه برای فعالیتی که سما برگزار می کند بلکه این جشنواره باعث نزدیکی اقوامَ، شهرها و ایده ها و همچنین توسعه قابلیت های دانش آموزان می شود انعکاس دهند».

گفتنی است؛ دومین جشنواره دانش آموزی “آیین های سرزمین من” مدارس سما استان گیلان روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه سال جاری به میزبانی سما واحد رشت برگزار می گردد.

Share