فرماندار شفت با انتقاد از بلاتکلیفی موجود

دلیل بی‌توجهی مدیران میراث فرهنگی گیلان به شهرستان شفت چیست؟

فرماندار شهرستان شفت با اشاره به جاذبه‌های بکر و گردشگری مذهبی در شفت گفت: رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان در آستانه سال جدید بدون هماهنگی با فرماندار یک ماه اداره را ترک کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا محسنی امروز در نشست ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نورزی با اشاره به اینکه شهرستان شفت یکی از قطب های گردشگری مذهبی گیلان است، افزود: گردشگری یکی از ظرفیت های ویژه شهرستان شفت است.

وی امامزاده اسحاق، چوبر، سیاهمزگی و مژدهه را ۴ منطقه نمونه و امامزاده ابراهیم را یکی از روستاهای هدف گردشگری شفت برشمرد و افزود: بقعه سید ابوالقاسم نهزم، پل خشتی لیشاوندان و مسجد تاریخی کمسار ۳ اثر ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران است.

فرماندار شفت با اشاره به پیگیری و حمایت های استاندار گیلان از توسعه بوم گردی و رونق گردشگری افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان باید نگاهی متوازن در سطح این استان داشته باشد و همانگونه که به دیگر اماکن سیاحتی و زیارتی گیلان پرداخته می شود باید به امامزادگان ابراهیم و اسحاق شهرستان شفت توجه شود.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در آستانه سال نو بدون بدون مدیر رها شده است و این موضوع بدون اطلاع و هماهنگی با فرمانداری صورت گرفته است، افزود: مسوولیت عدم پیگیری و اجرای مصوبات ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی با اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است.

محسنی در ادامه با اشاره به اینکه جشنواره های بومی محلی جوکول در میرسرا، سفال جیرده، شاه بلوط ویسرود و پنیر سیاهمزگی با مشارکت بخشداران و زحمات دهیاران شهرستان شفت در سال ۹۶ برگزار شد، افزود: دلیل بی توجهی مدیران میراث فرهنگی در سطح استان و علت عدم حضور آنان در جشنواره های بومی محلی مذکور چیست؟

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه ۲۵۰ واحد خانه مسافر، ۲۵ رستوران، ۱۲ سفره خانه سنتی و ۵ مرکز اقامتی و پذیرایی، آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان است، افزود: امیدواریم میهمانان خاطرات خوبی را در شهرستان زیبای شفت تجربه کنند.

وی افزود: ۳ مدرسه شهرستان شفت نیز با مجموع ۳۰ کلاس برای پذیرایی از فرهنگیان تجهیز شده است. پروژه های عمرانی در سطح شهرها و روستاها باید تا ۲۰ اسفندماه متوقف شود.

Share