معاون رئیس جمهور در رشت

دشمن در تلاش است تا مردم را از رسانه ملی جدا کند | صدا و سیما هنرمندانه بایستد

نوبخت با تاکید بر لزوم تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در سال ۱۴۰۴ کشوری توسعه یافته است و در جایگاه‌های نخست علمی جهان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت عصر امروز در آئین افتتاح پروژه‌های فنی صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت با اشاره به افتتاح ۲۰۷ پروژه فنی و ۲ سریال فاخر در صدا و سیمای گیلان اظهار داشت: این پروژه‌ها چنان با اهمیت است که می‌تواند برای هر کدام افتتاحیه‌ای جدا برگزار کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مسئولیت خود را راهبری و رصد توسعه کشور دانست و عنوان داشت: احداث تونل در مسیر قزوین رشت و احداث راه آهن قزوین رشت در آینده نزدیک از اقداماتی است که سبب توسعه کشور می‌شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ایران در سال ۱۴۰۴ کشوری توسعه یافته است و در جایگاه‌های نخست علمی جهان قرار می‌گیرد.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه در سال آینده یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود تصریح کرد: فرهنگ یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های توسعه کشور بوده و افتتاح پروژه‌های فرهنگی، بستر، مصدر و هدف توسعه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اقتصاد ایران را هجدهمین اقتصاد دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگر در مسیر حرکت به‌سمت توسعه به مسئله فرهنگ توجه نکنیم نمی‌توانیم کشورمان را کشوری توسعه یافته بدانیم.

وی عملکرد رسانه ملی را عملکردی مناسب دانست و ضمن عذرخواهی به‌دلیل عدم پشتیبانی مناسب و متناسب با عملکرد صدا و سیما در راستای تخصیص اعتبارات و بودجه اظهار داشت: برای تخصیص بودجه به ارگان‌های مختلف مجبوریم اولویت‌بندی انجام دهیم.

نوبخت اعتبار پیش‌بینی شده برای دانشگاه‌ها در لایحه بودجه را ۵۷ میلیارد تومان دانست و افزود: با وجود اینکه صد در صد منابع مالی پیش بینی شده در لایحه بودجه محقق نشده اما قول دادیم سهم اعتبارات دانشگاه‌ها را به‌صورت صد در صدی تخصیص دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت هرچه در توانش باشد در راستای حمایت از امور فرهنگی صدا و سیما انجام می‌دهد گفت: امروز دشمن در تلاش است تا مردم را از رسانه ملی جدا کند و صدا و سیما باید هنرمندانه جلوی این اقدامات بایستد.

Share