در پی گشت و کنترل در مناطق:

دستگیری صیادان غیرمجاز لاک پشت در شهرستان شفت

جریمه هر قطعه لاک پشت در سال ۹۶ و طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال (سه میلیون ریال) می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شفت، در پی گشت و کنترل در مناطق و زیستگاههای شهرستان، موفق به شناسائی و دستگیری یک گروه از صیادان غیرمجازی شدند که مبادرت به صید و زنده گیری لاک پشت و قاچاق آن جهت فروش در بازارهای شب عید می‎کردند.از این افراد تعداد ۹ قطعه لاپشت کشف و ضبط شد.

 رضا زمانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت: هر گونه صید جانوران وحشی و خصوصأ خزندگان و دوزیستان از قبیل مار، لاک پشت، قورباغه، سمندر و غیره بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب می شود که با توجه به نقش خزندگان و خصوصأ لاک پشت ها در چرخه اکولوژیک طبیعی خصوصأ کنترل آفات و بیماریها، از عموم مردم تقاضا دارد تا از هر گونه صید، خرید و فروش آن خودداری نمایند.

زمانی افزود: جریمه هر قطعه لاک پشت در سال ۹۶ و طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال (سه میلیون ریال) می‌باشد.

 وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست شفت در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی با برقراری گشتهای ویژه شبانه روزی با هر گونه تخلفات زیست محیطی با قاطعیت برخورد خواهد نمود.

Share