نقش تاثیرگذار احزاب و فعالان اجتماعی در جهت دهی افکار عمومی

در دیدار استاندار با اعضای حزب اعتدال و توسعه گیلان چه گذشت+ تصاویر

سالاری در این دیدار ارجحیت دغدغه مندی نسبت به مسائل استان بر موضوعات حزبی و سیاسی را خصلت مشترک اعضاء حزب اعتدال و توسعه گیلان دانست و افزود: هر تشکل مدنی زمانی پایگاه اجتماعی اش تقویت می شود که رشد، بالندگی و توسعه کشور را درنظر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار شامگاه چهارشنبه در دیدار با اعضاء حزب اعتدال و توسعه گیلان گفت: نقش احزاب،  نخبگان و فعالان اجتماعی در جهت دهی افکار عمومی بسیار تاثیرگذار است.

 دکتر مصطفی سالاری در این دیدار ارجحیت دغدغه مندی نسبت به مسائل استان بر موضوعات حزبی و سیاسی را خصلت مشترک اعضاء حزب اعتدال و توسعه گیلان دانست و افزود: هر تشکل مدنی زمانی پایگاه اجتماعی اش تقویت می شود که رشد، بالندگی و توسعه کشور را درنظر داشته باشد.

وی ترکیب اعضاء حزب اعتدال و توسعه گیلان را نشانگر نگرشی فراتر از یک طیف سیاسی ارزیابی کرد و اظهار داشت: وجود مشکلات لازمه ی کار است اما نباید آن را به عنوان مانع تلقی کنیم بلکه باید مدبرانه فکر و تصمیم گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط گیلان در حوزه اقتصاد به نحوی است که بحران های اقتصادی ناشی از تحریم ها کمتر از غالب استان های دیگر به آن ضربه می زند.

نماینده عالی دولت در گیلان ظرفیت های موجود در گیلان برای توسعه را حول ۳ محور ارزیابی کرد و گفت: کشاورزی، گردشگری و تجارت محورهای اصلی توسعه ی گیلان محسوب می شود.

وی افراد بهره مند از کشاورزی گیلان را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ابعاد مزرعه و باغ را نمی توان افزایش داد اما با اقداماتی همچون فرآوری، بسته‌بندی و کشت دوم می توان ضمن افزایش محصول درآمد بیشتر را برای کشاورزان به ارمغان آورد.

استاندار گیلان به ظرفیت‌‌های ارزشمند گردشگری این منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می کنیم اما صرفاً در این حوزه نیاز به سرمایه گذار خاص نیست بلکه خود مردم می توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی سیاسی و بین‌المللی منطقه برای گیلان بسیار مطلوب است گفت: ارتباط تجاری بین ایران و کشورهای CIS بویژه روسیه افزایش پیدا کرده که می توان در گیلان آن را با کشاورزی و گردشگری آن را پیوند بزنیم.

دکتر سالاری بر لزوم توجه ویژه به تحول در بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: با تمرکز بر یک محصول توسط موسسات مطالعاتی باید از ظرفیت‌های بین‌المللی برای تحول در بخش کشاورزی بهره ببریم.

وی افزود: در گیلان به صنعت و موضوعات دیگر نیز باید توجه شود اما باید اولویت ما مشخص باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه معتقد به استفاده از خرد جمعی هستم گفت: اگرچه گروهی از لحاظ فکری به ما نزدیک تر هستند و به ما بیشتر کمک می کنند چون مشی و رفتار دولت را بیشتر قبول دارند اما فقط با گروهی از مردم در ارتباط نیستیم بلکه خدمات ارائه شده مربوط به همه ی مردم است.

وی با اشاره به اینکه هیچکس نمی تواند ادعا کند که در ۴ سال گذشته خدمات دولت برای مردم به صورت تبعیض آمیز بوده افزود: از همه ی افراد حتی کسانی که مشی دولت را قبول ندارند می خواهیم در بخش های مختلف به ما کمک کنند.

استاندار گیلان فضای موجود در گیلان را برای تلاش کردن و اشتغالزایی بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: نیروی انسانی، تمدن، فرهنگ و رفتارهای متمدنانه ی مردم گیلان از هر ظرفیتی بالاتر است و سپس استعدادهای گردشگری، طبیعی و کشاورزی مدنظر است.

وی گفت: شخصاً بهانه و دلیل موجهی برای اینکه در مقابل مردم بایستم و بگویم نتوانستیم کار کنیم ندارم.

دکتر سالاری اظهار داشت: در مقابل وجود پراکندگی در تصمیم گیری ها ده ها فرصت و ظرفیت در گیلان وجود دارد که می تواند آن را کمرنگ کند.

وی به احصاء ظرفیت ها، نیازمندیها و مشکلات استان گیلان در ۴۸ کمیته تخصصی اشاره کرد و افزود: این کمیته ها با حضور نخبگان، فعالان مدنی و سیاسی، جوانان، نمایندگان مردم در مجلس و مدیران دستگاه ها به موضوعات موجود در حوزه های مختلف استان می پردازد. این ۴۸ کمیته اتاق فکرهایی برای کاهش مشکلات و رفع نواقص است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به زودی راه آهن قزوین رشت به بهره برداری می رسد گفت: موضوع مورد توجه اصلی ما در افتتاح راه آهن استفاده از ظرفیت حضور مسافر و گردشگر در گیلان است.

وی به کاهش زمان سفر به گیلان از پایتخت نسبت به استانهای دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری بویژه بوم گردی تلاش ما استفاده از بافت روستایی با رویکرد حفاظت از منابع طبیعی و جنگل است.

استاندار گیلان به اختصاص اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری اشاره و اظهار داشت: با حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی می توان ضمن افزایش خدمات برای حجم وسیعی از گردشگران ، برای مردم استان اشتغالزایی و درآمد ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باورم بر این است که با گردشگری می توانیم ۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که هیچ استان دیگری چنین ظرفیتی ندارد.

دکتر سالاری بر ضرورت پیوند گردشگری با دیگر ظرفیت‌های استان تاکید و تصریح کرد: اهتمام ویژه داریم که در روستاها با پرداخت تسهیلات در ساخت واحدهای بوم گردی منظر واحدها به صورت معماری سنتی گیلان باشد.

وی به تلاش بر بهبود فضای اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: نقش احزاب، نخبگان و فعالان اجتماعی در جهت دهی افکار بخش اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رفتار ما براساس رفتار جامعه و افکار عمومی اصلاح می شود افزود: ایجاد نشاط اجتماعی به رفتارهای ما بستگی دارد و بخش عمده نگرانی ها مربوط به ایرادات ما است.

وی با بیان اینکه به موضوع بکارگیری از جوانان و بانوان اعتقاد راسخ دارم اظهار داشت: این باور برای امروز ما نیست بلکه نگاه بنده برای آینده ی جایگاه مدیریتی استان و کشور است.

استاندار گیلان به ابلاغ صورت گرفته به فرمانداران مبنی بر انتصاب یکی از بانوان به عنوان معاون یا بخشدار اشاره و خاطرنشان کرد: در چند روز باقیمانده تا پایان سال چند انتصاب دیگر در این حوزه خواهیم داشت.

وی افزود: در مجموعه ی ستاد استانداری این اقدام را به صورت پیشتاز عملیاتی می کنیم تا باعث تحرک در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی شود.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه جوانان با انگیزه حرکت می کنند گفت: با همکاری، مشورت و خردجمعی به مسیری می رویم که به نفع مردم باشد.

در این دیدار برخی از اعضاء حزب اعتدال و توسعه گیلان به بیان دیدگاه و راهکارهای موجود در توسعه استان پرداختند.

Share