فرماندار آستارا

در بازار رقابت‌های بین‌المللی نباید زمان را از دست داد | آمادگی آذربایجان برای ورود کالا به بارانداز آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: در بازار رقابت های بین المللی زمان یک اصل مهم است و نباید آن را از دست بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش در جلسه هماهنگی بررسی وضعیت راه آهن آستارا – آستارا که با حضور مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور و ناظر گمرکات استان گیلان برگزار شد، افزود: اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نقطه مرزی بندر آستارا به کریدور شمال – جنوب دارای نقش استراتژیک در تجارت، داد و ستد، حمل و نقل کالا و خدمات دارد که باید تلاش کنیم از فرصت بهترین استفاده را در راستای منافع ملی ببریم.

وی ادامه داد: امروز در سراسر دنیا موقعیتهای مختلفی برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل و ارتباط بهتر و سریعتر در حال پیش بینی و ایجاد است که همه کشورها به دنبال رقابتی کردن فرصت های موجود در داخل خاک خود و بهره‌مندی از آن هستند و بسیاری از آنها از رقبای کشور ما می باشند.

رنجکش گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور و برقراری و تکمیل شبکه‌های ریلی برای ترانزیت کالا و خدمات و بهره برداری هرچه سریعتر از این موقعیت نقش مهمی در رقابتی شدن فضا و در دست گرفتن ابتکار عمل درراستای منافع ملی کشور خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به اقدامات خوبی که هم اکنون در راه اندازی خط ریلی آستارا – آستارا با همکاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و تاکیدات روسای دو کشور و دولت تدبیر و امید در این زمینه انجام گرفته است این بستر فراهم است تا بتوانیم از این فرصت بهره مندی لازم را در داد و ستدهای تجاری داشته باشیم.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از حضور مدیران شرکت کننده در این جلسه یادآور شد: هم راه آهن و هم گمرک و سایردستگاه‌های مسئول نظیر مرزبانی و نیروی انتظامی مشکلی در راه اندازی این مجموعه نمی بینند اما زیرساخت‌های لازم برای خدمات دهی مناسب به مشتریان و تجار باید در اسرع وقت فراهم شود.

وی گفت: هرچه زیرساخت‌ها زودتر و بهتر فراهم شود می‌توانیم فضای ذهنی خوبی برای تجار در استفاده از این مسیر ریلی ایجاد و از ارزش اقتصادی راه‌اندازی این خط بهتر استفاده کنیم.

رنجکش ادامه داد: خط ریلی راه آهن آستارا – آستارا یک ظرفیت و فرصت ملی است و تمام نگاه های مسئولان باید در راستای تامین منافع ملی و ایجاد ظرفیت ها و بسترهای لازم با اعتبارات و امکانات ملی در این زمینه   باشد.

فرماندار استارا با اشاره به اینکه در یکسال گذشته خط ریلی آستارا – آستارا و بارانداز آن با عبور قطار به همراه بار به صورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است یاد آور شد: هم اکنون براساس نظر طرف آذری تمایل بسیاری برای ورود کالا به این بار انداز وجود دارد و منتظر نظر طرف ایرانی هستند.

در ادامه این جلسه که نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه آهن شمال غرب کشور و ناظر گمرکات استان گیلان حضور داشتند، ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری و همکاری های لازم برای راه اندازی و پیشبرد این پروژه  برضرورت راه اندازی و استفاده هرچه سریعتر از این موقعیت تأکید و برای پیشبرد برنامه‌ها اعلام آمادگی کردند.

Share