کوچکی نژاد با دفاع از بخشنامه انحلال

دانشگاه‌ علمی کاربردی به حیات خلوت مدیران دستگاه‌ها تبدیل شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری در فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی گفت:‌ این مراکز به حیات خلوت برخی مدیران تبدیل شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تسنیم، جبار کوچکی نژاد اظهار داشت: دانشگاه‌های علمی و کاربردی مدتهاست از مسیر علمی خود خارج شده به طوری که اخیراً به حیات خلوت برخی مدیران دستگاه‌ها برای رسیدن به منافع شخصی تبدیل شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: این موسسات علمی همانطور که از نامشان پیدا است باید در جهت ارائه آموزش‌های کاربردی و ارتقای نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده به‌ویژه در حوزه تربیت تکنسین‌های متخصص گام بردارد.

کوچکی‌نژاد کمبود نیروی تکنسین را از مشکلات جدی کشور خواند و افزود: هم اکنون تعداد مهندسان کشور در مقایسه با نیروهای تکنسین ماهر افزایش چشمگیری پیدا کرده و هرم نیروی انسانی به خاطر عدم هماهنگی لازم و برنامه‌ریزی از تعادل خود خارج شده است.

وی با انتقاد از رویه موجود دانشگاه‌های علمی و کاربردی بیان داشت: این مراکز با دور شدن از اهداف اصلی خود، به سمت ارائه رشته‌هایی که تبحر علمی و کاربردی ندارند پیش رفته و از تربیت نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز کشور غافل مانده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستور شورای عالی اداری مبنی بر ارائه طرح ساماندهی دانشگاه‌های کشور از جمله مراکز علمی و کاربردی بسیار تصمیم به‌جایی است و باید هر چه زودتر بازنگری‌های لازمه اعمال شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده دانشگاه‌های علمی کاربردی درست همانند موسسات مالی و اعتباری رشدی قارچ گونه در کشور داشته و در ادامه فعالیت خود به محلی امن برای تخلفات عدیده برخی افراد تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند اصلاح عملکرد این مراکز گفت: نباید گذاشت کار به جایی برسد که حجم تخلفات انجام شده آن‌هم در چنین دستگاهای فرهنگی، به قدری افزایش پیدا کند که علاوه بر ایجاد هزینه‌های هنگفت برای نظام به راحتی قابل جمع کردن نباشد.

 

Share