مرد ۲۶ ساله به ضرب گلوله از پای درآمد

حمله به محل اقامت سفیر ایران در اتریش

بنا بر اعلام پلیس اتریش، یک مرد ۲۶ ساله اتریشی یکشنبه شب با سلاح سرد به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کرده که به ضرب گلوله از پای درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنا بر اعلام پلیس اتریش، یک مرد ۲۶ ساله اتریشی یکشنبه شب با سلاح سرد به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کرده که به ضرب گلوله از پای درآمده است.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، هارالد سوروس، سخنگوی پلیس محلی در این باره گفت که مهاجم یک مرد اتریشی ۲۶ ساله بوده که با چاقو به یکی از محافظان محل اقامت سفیر ایران در اتریش حمله کرده و محافظ این مکان دیپلماتیک نیز با شلیک گلوله او را از پای درآورده است.

بنا بر اعلام سوروس، این حمله ساعت ۲۳:۳۵ دقیقه به وقت محلی رخ داده و مهاجم توانسته بازوی محافظ را زخمی کند اما با شلیک گلوله او، در دم جان داده است.

بی‌بی‌سی نیز به نقل از سخنگوی پلیس اعلام کرد که محافظ سفارت ابتدا از اسپری فلفل علیه مهاجم استفاده کرد اما بعد به سوی او آتش گشود. این سخنگو گفته است که براساس نشانه‌های اولیه محافظ “در چارچوب مقررات عمل کرده است”.

به گفته مقامات پلیس، مهاجم در وین زندگی می‌کرد اما اصلا اهل منطقه تیرول اتریش بوده است.

پلیس پس از این حمله دستور افزایش تدابیر امنیتی در کلیه مراکز دیپلماتیک در شهر وین را داده است.

این حمله به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در اتریش در حالی رخ داده که به تازگی گروهی از طرفداران یک فرقه مذهبی با حمله به سفارت کشورمان در لندن پرچم ایران را پایین کشیدند.

Share