به میزبانی منطقه آزاد انزلی

حضور ۸۰۰ شطرنج باز از ۲۶ کشور جهان در مسابقات شطرنج جام خزر

رضا مسرور در آغاز رسمی شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر با حضور ۸۰۰ شطرنجباز از ۲۶ کشور به میزبانی منطقه آزاد انزلی حضور یافت.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عصر امروز شانزدهمین دوره رقابت های شطرنج جام خزر در منطقه آزاد انزلی با حضور ۸۰۰ شطرنج باز از ۲۶ کشور در سالن مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین اللملی منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

در این رقابت ها ۵ گروه در ۱۱ دور به روش سوئیسی به رقابت می پردازند که در جدول A بازیکنان دارای عنوان استادی (GM-IM-FM-WGM-WIM) و دارندگان درجه بین المللی ۲۱۰۰ و بالاتر به رقابت خواهند پرداخت. همچنین در جدول B شطرنج بازان دارای درجه بین المللی کمتر از ۲۱۰۰ (ویژه ریتینگ داران) و در جدول C نیز بازیکنان دارای درجه بین المللی کمتر از ۱۸۰۰ و بدون ریتینگ مسابقه داده خواهد شد. در جدول D بانوان و جدول E نوجوانان زیر ۱۴سال با همدیگر به رقابت می پردازند.

از حواشی این دوره از مسابقات می توان به حضور اساتید بزرگی با عناوین بین المللی نظیر دنیل دویرنی از روسیه با ریتینگ ۲۵۳۴، امیر رضا پور رمضانعلی با ریتینگ ۲۵۳۴، همایون توفیقی با ریتینگ ۲۴۳۶، قدیر حسیوف از روسیه باریتینگ ۲۶۴۶، بالتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان با ریتینگ ۲۶۳۹، پوریا درینی با ریتینگ ۲۴۹۲ و مسعود مصدق پور با ریتینگ ۲۵۱۷ در جام خزر منطقه آزادانزلی با حضور ۳۰ داور بین المللی از کشورمان و نمایندگان فدراسیون شطرنج به داوری این مسابقات اشاره نمود.

لازم به ذکر است این رقابت ها به مدت یک هفته و تا پانزدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

Share