مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد:

جایگاههای دفن زباله گیلان وضعیت مناسبی ندارند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور گفت: ۱۸ مرکز دفن زباله گیلان وضعیت نامناسبی دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، قربانعلی محمدپور در اولین کارگاه مشورتی مدیریت مشارکت محور پسماند کشور گفت: نبود آمایش سرزمین در گیلان همانند برخی دیگر از استانها موجب شد تا محیط زیست منطقه، خسارت زیادی ببیند و تالاب خواری، ساحل خواری، جنگل خواری، تغییر کاربری اراضی و آلودگی رودخانه ها از جمله مشکلات زیست محیطی گیلان است اما بیش از همه اینها عدم مدیریت پسماند،استان را رنج می دهد.

محمدپور ادامه داد: زباله های استان در ۱۸مرکز دفن زباله استان به صورت غیر اصولی دفن می شوند و برای حل این مشکل به تکنولوژی روز نیاز داریم و اقداماتی در این خصوص در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به آموزش و استمرار آن برای فرهنگ سازی در مدیریت پسماند خاطرنشان کرد: تفکیک زباله از مبدا در استان در حال انجام است و در کار گروه پسماند و شورای شهر مجوز نصب زباله سوز ۶۰۰ تنی نیز صادر شده است.

 مدیرکل محیط زیست استان گیلان با اعلام خبر راه اندازی زباله سوز در اردیبهشت ماه سال آینده تصریح کرد: سنبل آبی نیز گیاهی مزاحم بود که اراضی تالابی ما را رنج می دهد، فعالیت سمن ها،کمک مردم و اداره کل زندانها برای مهار این گیاه مزاحم تاثیر زیادی داشته و همه تلاش ها، حضور این گیاه مزاحم را کم کرده است.

 وی تاکید کرد: آموزش تاثیرگذار است و اطلاع رسانی در مورد فواید تفکیک زباله از مبدا، عدم انتقال گیاه سنبل آبی از تالابها به دیگر اکوسیستمها، نریختن زباله در حاشیه جاده ها و غیره باید در مدارس را جدی تر بگیریم.

Share