مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان

تلفات جاده‌ای در استان گیلان ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان گفت: میزان تلفات جاده‌ای در استان گیلان بین سال‌های ۸۵ تا ۹۵ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار صبح امروز در مراسم انتخاب رانندگان برتر ایمنی استان گیلان در رشت اظهار داشت: توسعه صنعت حمل و نقل یکی از شاخصه‌های توسعه در هر کشوری محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بروز هرگونه وقفه‌ای در حمل و نقل باری یا مسافری سبب ایجاد فاجعه اجتماعی می‌شود گفت: حرفه‌ای بودن رانندگان در حوزه حمل و نقل مسافر و بار از نکات قابلیت اهمیتی است که با ارائه آموزش‌های مختلف به‌دنبال ایجاد آن هستیم.

نازک‌کار با بیان اینکه گیلان جزء چهار استان نخست کشور در زمینه تلفات عابران پیاده و موتورسواران است ابراز داشت: بیشترین تلفات رانندگی گیلان مربوط به این دو قشر است که در حال حاضر به دنبال ارتقاء فرهنگ ترافیکی آن‌ها هستیم.

وی ضمن ارائه آماری در مقایسه میان سال‌های ۸۵ تا ۹۵ تصریح کرد: در سال ۸۵ حدود ۲۸ هزار نفر در حوادث جاده‌ای کشور کشته شدند که این آمار با کاهش ۴۲ درصدی در سال ۹۵ به ۱۶ هزار نفر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه میزان تلفات جاده‌ای در استان بین سال‌های ۸۵ تا ۹۵ بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: تعداد کشته شدگان حوادث جاده‌ای گیلان از هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۸۵ به ۶۲۸ نفر در سال ۹۵ رسید.

نازک‌کار با اعلام اینکه روزانه ۴۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را در کشور از دست می‌دهند اظهار داشت: این آمار می‌تواند صدمات اجتماعی بسیار زیادی را در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارائه آموزش فرهنگ ترافیک عنوان داشت: تا کنون ارائه آموزش‌های راهداری در ۷۰۰ روستای استان گیلان انجام شده است که دانش آموزان، عابران پیاده و موتورسواران جامعه هدف این آموزش‌ها بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گیلان با اعلام اینکه تاکنون ۱۴ هزار کلاه ایمنی برای تشویق موتو سواران به آن‌‌ها اهداء شده است خاطرنشان کرد: رهاسازی احشام در جاده‌های استان گیلان یکی از این عوامل خطر‌آفرین است.

نازک‌کار با اشاره به نصب سامانه‌های هوشمند در اتوبوس‌های مسافربری به جهت کنترل تخلفات رانندگی تصریح کرد: این سامانه‌ها به زودی در خودروهای سواری مسافربری و کامیون‌های حمل بار نیز نصب می‌شوند.

Share