رئیس‌ کل بازرسی گیلان مطرح کرد:

تعدادی از دستگاه‌ها از عدم شفافیت سود می‌برند

رئیس‌کل بازرسی گیلان گفت: تعدادی از دستگاه‌ها از عدم شفافیت سود می‌برند و دوست ندارند که دستگاه‌های نظارتی و مردم بر اطلاعات دسترسی داشته باشند که تعداد این دستگاه‌ها کم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سیف‌الله مسرور صبح امروز در همایش توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سالن اجتماعات بانک ملی رشت با بیان اینکه برای برخورد و جلوگیری از فساد مالی باید شفافیت در صدر کارها قرار گیرد اظهار کرد: هیچ‌گونه هراسی برای استفاده از این سامانه و شفاف‌سازی نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ حدود یک هزار و ۲۷۱ معامله در مناقصات و مزایدات گیلان صورت گرفته است گفت: تمامی این معادلات کلان با نظارت سازمان بازرسی صورت گرفته و استان گیلان از استان‌های شفاف در معادلات است.

رئیس‌کل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه کلیه مناقصات باید به‌صورت الکترونیکی به اطلاع همگان برسد، افزود: سامانه ستاد اکنون یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران است و این مصوبه هیئت‌وزیران و قانونی است.

مسرور با اذعان به اینکه دستورالعمل سامانه ستاد در سال ۱۳۹۰ ابلاغ شد بیان کرد: این دستورالعمل تا سال ۱۳۹۴ به فراموشی سپرده‌شده بود و با ورود سازمان بازرسی در سال ۱۳۹۵ در اردیبهشت‌ماه امسال  این دستورالعمل دوباره ابلاغ شد تا دستگاه‌های نظارتی  به‌صورت آنلاین ناظر معاملات ادارات باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات اجرایی ریشه فرهنگی دارد و متفاوت است، تصریح کرد: وحشت استفاده از سامانه‌های الکترونیکی در بین مسئولان وجود دارد و این ترس باید برداشته شود.

رئیس‌کل بازرسی گیلان با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید مشکلات ساختاری را رفع کند، افزود: تعدادی از دستگاه‌ها از عدم شفافیت سود می‌برند و دوست ندارند که دستگاه‌های نظارتی و مردم بر اطلاعات دسترسی داشته باشند که تعداد این دستگاه‌ها کم است.

مسرور با بیان اینکه مسئولان و مدیران نباید از استفاده از سامانه‌ها اجتناب می‌کنند، گفت: مسئولان نباید از سامانه ستاد دوری کنند زیرا کوتاه آمدن، چراغ سبز نشان دادن به فساد مالی است.

رئیس‌کل بازرسی گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان و مدیران ادارات باید از این سامانه استفاده کنند، بیان کرد: اگر از این سامانه به‌خوبی استفاده شود می‌تواند از افتخارات دولت شود و مدیران باید از این سامانه استفاده کنند تا شائبه فساد در دستگاه‌های دولتی کاهش پیدا کند.

Share