در جلسه کمیسیون بهداشت شورا

تذکر رئیس کمیسیون بهداشت شورا به شهردار رشت | انتقاد شدید حاجی پور از نصرتی

شیرزاد با بیان اینکه شهردار رشت در روزهای پایانی سال نباید اقدام به عزل و نصب کند گفت: عزل و نصب های اخیر شتابزاده انجام و موجب تشنج در فضای شهرداری رشت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در بیست و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی درباره عزل و نصب های اخیر مدیران شهرداری به شهردار رشت تذکر جدی داده شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با گرامی داشت ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: امیدوارم در روزهای پایان سال و فرا رسیدن عید نوروز و بهار طبیعت دستان پر از مهر شهروندان یاری دهنده افراد نیازمند و مستضعف باشد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه فرهنگ انفاق در جامعه نهادینه شده است تصریح کرد: کمیته امداد استان گیلان در راستای رفع مشکل نیازمندان جامعه اقدامات خوبی انجام داده و در سال جاری به عنوان دستگاه اجرایی موفق انتخاب شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال نو و تب و تاب خرید اقلام مورد نیاز و میوه بیان کرد: در بازار خرید شاهد تب و تاب هایی هستیم و بازار میوه نیز این روزها رونق خوبی گرفته است.

شیرزاد افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی توسط شهرداری و تعاون روستایی در راستای توزیع میوه مورد نیاز شب عید در رشت انجام شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در روزهای پایانی سال ۹۶ تعداد ۱۸ مرکز عرضه میوه در سطح رشت در بلوار معلم، حمیدیان، ضیابری و…دایر می شود.

شیرزاد با بیان اینکه امیدوارم طرح تنظیم بازار میوه شب عید به خوبی در رشت اجرا شود گفت: باید میوه های مرغوب از طریق این غرفه ها به دست مردم برسد.

وی افزود: در سال های قبل در چند روز نخست میوه های خوب و مرغوبی توزیع می شد اما پس از طی چند روز میوه ها مخلوط و به صورت نامرغوب به دست مردم رسید.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به استقبال شهروندان از غرفه های توزیع میوه اظهار کرد: امیدواریم شاهد تداوم چنین طرح هایی در طول سال در سطح شهر رشت باشیم.

شیرزاد با انتقاد از عزل و نصب های اخیر مدیران شهرداری رشت تصریح کرد: شهردار رشت به برخی از مفاد اساسنامه سازمانی در صدور حکم های اخیر مدیریتی توجه نکرده است.

وی با بیان اینکه شهردار رشت در روزهای پایانی سال نباید اقدام به عزل و نصب کند گفت: عزل و نصب های اخیر شتابزاده انجام و موجب تشنج در فضای شهرداری رشت شده است.

شیرزاد به لایحه افزایش قیمت وسایل بازی و تفریح در شهر شادی رشت به مناسبت فرا رسیدن سال نو اشاره و اظهار کرد: بر اساس این لایحه برخی از وسایل تفریحی در سال ۹۷ به طور میانگین ۱۲ درصد افزایش پیدا می کند.

توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند ماه 

معاون فنی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳ غرفه عرضه میوه به مناسبت ایام عید در رشت دایر شد و در سال جاری با تعاملات انجام شده با تعاون روستایی به ۱۷ غرفه افزایش پیدا کرده است.

یاسر محجوب افزود: در تلاشیم که قیمت اقلام توزیعی بالا نرود و مشکلی برای تهیه میوه وجود نداشته باشد.

معاون فنی بازرگانی تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: چنانچه در غرفه های دایر شده میوه ناسالم به خریداران عرضه شود می توانند آن را بازگشت داده و میوه سالم تحویل بگیرند.

عباس جعفرپور با اشاره به اینکه صف های طولانی خرید میوه نشان دهنده کیفیت است تصریح کرد: از ۲۵ اسفند ماه نسبت به توزیع میوه در غرفه های ایجاد شده اقدام می شود و برای امسال ۱۵۰ تن سیب سفید و۴۵۰ تن سیب قرمز تهیه شده است.

وی افزود: قیمت میوه هایی که در این غرفه ها توزیع می شود ۱۵ درصد کمتر از میوه های بازار است.

افزایش بهای وسایل تفریح و بازی شهر شادی رشت

مدیر درآمد شهرداری رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: برای افزایش بهای وسایل بازی و تفریح در شهر شادی نیاز به موافقت اعضای شورا داریم.

جواد حرفت خواه افزود: در سال ۹۷ بهای وسایل بازی و تفریح در شهر شادی با میانگین ۱۲ درصد افزایش پیدا می کند.

اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با لایحه افزایش بهای وسایل تفریح و بازی شهر شادی رشت موافقت کردند.

آب نمای بوستان ملت رشت رها شده است

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با انتقاد از وضعیت آب نما در بوستان ملت رشت اظهار کرد: برای احداث این آب نما ده میلیارد تومان هزینه شده و مدتهاست که به حال خودش رها شده است.

اسماعیل حاجی پور افزود: شهردار رشت باید به نابسامانی ها سرو سامان بدهد و فقط به پرداخت حقوق پرسنل بسنده نکند.

وی با بیان اینکه آب نمای رشت مستهلک می شود تصریح کرد: در صورت عدم توجه و استفاده نکردن آب نمای رشت مستهلک شده و این مقدار هزینه انجام شده هدر می رود.

محکومیت شهرداری رشت به پرداخت غرامت بابت تخریب زمینهای روستای کچا

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه امروز کمیسیون اظهار کرد: مشکلات زیادی در شهرداری رشت وجود دارد.

محمد حسن علییپور افزود: به کار گیری نیروهای بازنشسته، عزل و نصب های غیر اصولی و… از جمله مشکلاتی است که در شهرداری رشت و سازمان های تابع آن وجود دارد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت نیز اظهار کرد: شهرداری رشت بابت غرامت زمین های روستای کچا در سراوان باید مبالغی بر اساس حکم دادگاه پرداخت کند.

علیرضا حاجی پور افزود: زمین های زراعی این روستا به واسطه سرازیر شدن شیرآبه های سراوان قابل کشت و زرع نیست و شهرداری رشت باید بابت آن غرامت پرداخت کند.

وی با اشاره به توافق نامه سازمان پسماند شهرداری رشت با مالکین زمین ها گفت: دادگاه در ازای هر کیلو برنج تولیدی در آن زمین ها مبلغ ۱۱ هزار تومان در نظر گرفته است.

حاجی پور بیان کرد: در این توافق نامه در ازای هر کیلو برنج تولیدی مبلغ هشت هزار تومان بابت غرامت به مالکین زمین ها پرداخت می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا درباره پرداخت غرامت به زمین داران منطقه سراوان گفت: با توجه به آسیب هایی که به دلیل سرازیری شیرآبه های سراوان به این زمین ها وارد شده است با پرداخت غرامت موافق هستیم.

در این جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با پرداخت غرامت به صاحبان اراضی اهالی کچا در سراوان موافقت کردند.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به مکان یابی محل مناسب دفن زباله در سراوان اظهار کرد: زمین های اطراف کچا در سراوان به واسطه زباله های موجود در آن آلوده شده و در اینده نخاله های ساختمانی نیز به این مشکل می افزاید.

محمد حسن عاقل منش افزود: برای ساماندهی نخاله های ساختمانی باید کارشناس مشخص شود و با مکان یابی زمین از بروز اثرات مخرب مشابه سراوان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد نخاله های ساختمانی قابل بازیافت هستند تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان برخی از نخاله های ساختمانی موجب بروز بیماری پوستی می شود.

جمع آوری و ساماندهی اصولی نخاله های ساختمانی به مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت واگذار شد.

Share