آیا آقایان رفع ضعف‌های مدیریتی را از طریق حذف مناصب مدیریتی بانوان میسر می‌دانند؟

تداوم رویکرد زن ستیزانه در شهرداری رشت؟! | یکی دیگر از مدیران زن شهرداری در آستانه برکناری است

چرا علیرغم تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر استفاده از توان و ظرفیتهای مدیریتی بانوان، با شکل گیری شورای پنجم به یکباره تعداد قابل توجهی از بانوان مدیر در شهرداری از سمت‌هایشان برکنار شدند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هنوز چند روزی از مراسم روز زن و پاسداشت زحمات بانوان شهرداری رشت و شعارها و نطق‌های غرای شهردار و اعضای شورا نمی‌گذرد که شنیدیم به زودی و پس از برکناری مدیر بانوان درآمدهای عمومی، یکی دیگر از مدیران باقیمانده از نسل در حال انقراض بانوان مدیر شهرداری رشت، جای خود را به یکی از مدیران مرد خواهد داد.

در این خصوص چند سوال مطرح می شود که لازم است شهردار رشت به آنها پاسخ دهد.

۱ . در ابتدا می‌بایست جناب آقای شهردار مطلع باشند که فضای فرهنگی شهر رشت متفاوت با شهر زادگاه و خدمتی ایشان می‌باشد. دختران رشتی جزو اولین‌ها در کشور بودند که بدون منعی از طرف خانواده هایشان، اجازه یافتند همانند فرزندان ذکور در مدارس و دانشگاهها حق تحصیل داشته باشند.

۲ . چرا علیرغم تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر استفاده از توان و ظرفیتهای مدیریتی بانوان، با شکل گیری شورای پنجم به یکباره تعداد قابل توجهی از بانوان مدیر در شهرداری از سمت‌هایشان برکنار شدند؟ آیا آقایان رفع ضعف‌های مدیریتی و اصلاح امور در شهرداری رشت را از طریق حذف مناصب مدیریتی بانوان میسر می‌دانند؟

۳ . اگر بپذیریم که بودجه، مهمترین برنامه جامع مالی شهرداریها است، چرا این بانوان مدیر، بلافاصله و بعد از انجام مهمترین موضوع کاری و اداری خود در شهرداری، یعنی تدوین بودجه سال ۹۷ برکنار شدند و می شوند‌؟ که اگر اینطور بود و باشد قاعدتا آقای شهردار نباید وظیفه خطیر تدوین بودجه یکساله شهرداری را به افرادی می‍‌سپرد که به توانایی آنها باور نداشتند!؟

۴ .نقش حمایتی تنها خانم عضو شورا از بانوان مدیر در شهرداری چگونه است؟ آیا سرکار خانم شیرزاد به عضو یک عضو فعال شورا نباید از شهردار رشت سوال نمایند که بر اساس کدام ارزیابی عملکرد و مقایسه سوابق کاری، این تغییرات ایجاد شده و می‌شود؟

گفتنی است چندی پیش استاندار گیلان طی بخشنامه‌ای بر استفاده از جوانان و بانوان در سمتهای مدیریتی تاکید کرد و این انتظار از مدیریت شهری نیز می‌رود که به رویکرد حذفی و زن ستیزانه خود پایان دهد.

Share