استاندار گیلان

تالار مرکزی رشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

سالاری خاطر نشان کرد: باتوجه به قدمت و ریشه فرهنگی و هنری این استان ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان از بهره برداری از تالار مرکزی رشت در نیمه نخست سال آینده خبر داد.

 دکتر مصطفی سالاری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت افزود: اهتمام داریم تا پروژه تالار مرکزی رشت در نیمه نخست سال آینده با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد

وی به بخش های مختلف فرهنگی و هنری پیش بینی شده در این تالار اشاره و بیان کرد: این پروژه در بخش های مختلف هنری و فرهنگی شامل سالن های تئاتر و موسیقی، آرشیو موسیقی، گالری های مورد نیاز و کتابخانه پیش بینی شده است که با راه اندازی این مجموعه قطعا فضای بسیار مناسبی برای هنرمندان و شهروندان فراهم خواهد شد. این پروژه بزرگترین تالار استان های شمالی کشور است که در مراحل نهایی تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به  قدمت و ریشه فرهنگی و هنری این استان ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

دکترسالاری با بیان اینکه وزارت ارشاد پیگیری های خوبی برای تکمیل سریعتر این پروژه دارد، اظهار کرد: تقریبا هر دو هفته یکبار معاون وزیر ارشاد در محل پروژه حضور یافته و روند آن را پیگیری می کند و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران و دست اندرکاران مربوطه در استان نیز برای هرچه سریعتر به بهره برداری رساندن این تالار اهتمام دارند.

تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی  با ظرفیت حدود یکهزار نفر، سالن تئاتر اصلی با ظرفیت ۴۵۰ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ۷۰ نفر، سالن موسیقی با ظرفیت یکصد نفر در حال احداث است و در حال حاضر بیش از۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

Share