مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

برای نجات تالاب انزلی آن را به محدوده منطقه آزاد ملحق کنید

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ما نه مالکیت تالاب را می خواهیم و نه مدیریت آن را بلکه با توجه به محدودیتهای قانونی که مانع از کار در خارج از محدوده می شود خواهان افزوده شدن تالاب به منطقه به منظور کمک به آن هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور در آیین اختتامیه جشنواره تالاب دوخان در این منطقه با بیان این که نام انزلی از تالاب ریشه گرفته و با تالاب گره خورده متذکر شد: تالاب انزلی حال و روز خوشی ندارد و کار دیگر از حد شعار و حرف گذشته و نیازمند اقدامات عملیاتی موثر است.

وی با تاکید بر وضعیت بحرانی تالاب انزلی خطاب به معاون سازمان محیط زیست حاضر در این مراسم گفت: پیام ما را به مسئولان عالی رتبه سازمان و کشور برسانید که همان نگاه به دریاچه ارومیه را به به تالاب انزلی داشته باشند.

وی ضمن ابراز تاسف از حال و روز ناخوش تالاب انزلی و ورود انبوه رسوبات و پسابها و پسماند به آن افزود: تالاب به ما ارث رسیده است و آیندگان از ما خواهند پرسید بر سر این تالاب بی نظیر چه آوردید.

وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن احیای تالاب و استفاده خردمندانه از آن خواستار الحاق تالاب به محدوده این منطقه شد.

مسرور، تالاب را منبع ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر و منطقه موثر گردشگری عنوان و تصریح کرد: مشکلات تالاب نظیر ورود رسوبات و الاینده ها انقدر شدت یافته که باید کار عملیاتی جدی در رابطه با مدیریت اکولوژیک تالاب صورت بگیرد.

مسرور تاکید کرد: ما نه مالکیت تالاب را می خواهیم و نه مدیریت آن را بلکه با توجه به محدودیتهای قانونی که مانع از کار در خارج از محدوده می شود خواهان افزوده شدن تالاب به منطقه به منظور کمک به آن هستیم.

وی با بیان این که باید چشمها را شست و طور دیگری به تالاب نگریست خاطرنشان کرد: می توان با حفظ محیط زیست تالاب ، و بهره برداری خردمندانه از آن نه تنها برای جامعه محلی ایجاد درامد کرد بلکه درامد ارزی برای کشور داشت.

مسرور با اشاره به این که منطقه ازاد انزلی جزئی از شهرستان انزلی است افزود: گرچه محدودیت قانونی اجازه کار در شهر را به ما نمی دهد اما همیشه به مدیران بخشهای مختلف منطقه توصیه کرده ایم که برنامه ها را به شهر انزلی و همه استان ببرند.

وی افزود: اسکله ی مارینا در دست ساخت در این منطقه مقصد اصلی اش تالاب انزلی است و اسکله تفریحی در بلوار انزلی را از سال اینده شروع خواهیم کرد و این ماریناها را به هم وصل خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: نباید به صورت جزیره ای فکر کنیم باید گیلان را به صورت یکپارچه ببینیم.

مسرور اعلام کرد: بعنوان رییس سازمان منطقه ازاد هر برنامه ای در راستای بهبود وضعیت تالاب باشد سازمان پای کار خواهد بود و حمایت خواهد کرد.

Share