امام جمعه انزلی

برخی در حال اختلاس و به دنبال تالاب خواری هستند | برخی خواص علیه نظام حرف می‌زنند

امام جمعه بندرانزلی گفت : عده ای در کشور با سو استفاده از شرایط پیش آمده درحال اختلاس و در شهرستان انزلی نیز در حال تالاب خواری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که با تفرقه در جمهوری اسلامی می تواند نقشه های خود را اجرایی کند، اظهار کرد: فردی در یک راهپیمایی عظیم که خود بزرگترین جلوه رفراندوم است سخن از رفراندوم به میان می آورد و جریان انحرافی نیز از سویی دیگر با انتشار نامه ای تقاضای انحلال قوا را می کند، این ها مصداق حقیقی بی تقوایی است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر تهران از سوی جریان منتسب به دراویش گنابادی تاکید کرد: این اتفاقات ضمن خدشه وارد کردن به امنیت کشور منجربه شهادت چند تن از برادران بسیجی و انتظامی ما شد که متاسفانه برخی مسئولان ما به صورت اپوزیسیون مثل همیشه سمت اغتشاشگران غش کردند.

خطیب جمعه انزلی همچنین افزود: مطرح شدن موضوع رفراندوم و همچنین صدور نامه به رهبری نشان دهنده آن است که دشمن با طراحی گسترده و شناسایی جریانهای مختلف، بررسی و سرمایه گذاری عظیمی انجام داده است تا در وقت مناسب از آنان رونمایی و استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه گفت: عده ای در کشور با سو استفاده از شرایط پیش آمده درحال اختلاس و در شهرستان انزلی نیز در حال تالاب خواری هستند، انسان باید خیلی توجه کند و مراقب باشد و با هوشیاری نسبت به این موضوعات رفتار کند البته خدا را شاکریم که مردم ما بر خلاف برخی خواص از بصیرت بالایی بهره مندند.

وی در توضیح واژه “خواص” نیز تصریح کرد: منظور ما از واژه خواص کسانی است که صاحب منصب و مسئولیت هستند که برخی از آنان درحوادث مختلف آب به آسیاب دشمن می ریزند و اگرنه تمامی مردم ما به لحاظ بصیرتی که دارند جز خواص حقیقی اند.

امام جمعه انزلی در خصوص اغتشاشات اخیر در تهران هم اضافه کرد: سرقتی انجام می شود، برخی ها دستگیر می شود، عوامل دیگر این جریان می آیند و تهدید می کنند که اگر آزاد نکنید ما فلان می کنیم و در آخر عده ای جمع می شوند و شلوغ کاری می کنند، مطمئن باشید همان سرقت هم برنامه ریزی شده بود، دستگاه های اطلاعاتی ما باید به دقت این موضوعات را رصد و به آن توجه و موضوع را برای مردم روشن و خاطیان را به مردم معرفی کند.

 شمس الدین خطاب به دستگاه قضا نیز تاکید کرد: باید برخودی قاطع انجام شده و خسارات وارده به بیت المال از کسانی که صاحب منصب اند و این جریان به آنان وابسته است گرفته شود.

دستگاهای قضایی و امنیتی باید از حامیان اغتشاشگران اخیر پاسخ بخواهد

وی در ادامه با بیان اینکه برخی خواص آب به آسیاب دشمن می ریزند و در منصب و حاشیه امن می نشینند و از حقوق بیت المال می گیرند و بر علیه نظام حرف می زنند گفت: دفاع گران از این افراد باید شناسایی شوند، افرادی با توییت زدن سعی بر حمایت از این اغتشاشگران دارند، دستگاه های قضایی و اطلاعاتی باید با بررسی جامع و تدبیری قاطع از این افراد پاسخ بخواهد.

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود باری دیگر با گلایه از عدم نظارت صحیح مسئولان مربوطه بر فضای مجازی افزود: مسئولان وزارت ارتباطات کشور مسئولیت بسیار سنگینی دارند، وقتی مشکلی برای کشور ایجاد می شود دشمن با استفاده از فضای مجازی به آن دامن می زند، نباید دستگاه ارتباطی کشور در این موضوع منفعلانه عمل کند، نباید به دشمن میدان داد تا در آینده مجبور نشوید فضا را ببینید.

شمس الدین در ادامه تصریح کرد: اغشاشات و درگیری ها تبدیل به اهرمی برای فشار از سوی دشمن شده است، مسئولان مواظبت باشند و با توجه به امر معیشت و اقتصاد مردم به درخواست های مردم رسیدگی کنند نه اینکه آنقدر بی توجه باشند تا دلار به حدی بالا برود که اصلا قابل کنترل نباشد و بعد با تزریق دلار بخواهند قیمت آن را ۱۰۰ تومان یا ۲۰۰ تومان پایین بیاوند.

وی در خصوص تزریق دلار به بازار نیز خطاب به دولت مردان یادآور شد: اینکه سناریوی دولت دهم بود، اگر بد بود چرا خودتان استفاده می کنید و اگر خوب بود چرا با آغاز دولتتان آن را نقد می کردید؟ این ها نکاتی است که مردم باید مطالبه کنند، رهبری بارها فرمودند که مسئولان باید جوابگو مردم باشند، جامعه و انقلاب ما نباید دچار ارتجاع شود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان نیز با تبریک روز مهندسی به جامعه مهندسین کشور و شهرستان به روز امور تربیتی در آموزش و پرورش اشاره و گفت: امیدواریم این مهم از سوی مسئولان بالادستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

Share