معاون دادستان مرکز استان گیلان

برخورد با مدیران متخلف نباید مچ‌گیری تلقی شود

معاون دادستان مرکز استان گیلان گفت: برخوردهای صورت گرفته با برخی مدیران استان گیلان را نباید مچ‌گیری قلمداد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علی‌اصغر حیدرنژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: عملکرد نامناسب هرکدام از مسئولان سبب ناکارآمد جلوه دادن نظام می‌شود.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه اگر مجموعه‌ای وظیفه خود را به‌درستی انجام ندهد تمام نظام دچار مشکل می‌شود عنوان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا کارآمدی نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی را به نمایش بگذاریم.

حیدرنژاد با تاکید بر اینکه مسئولان نباید قوه قضائیه را در تقابل با قوه مجریه ببینند خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در استان گیلان به‌دنبال همکاری با تمام دستگاه‌های اجرایی است.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با اعلام اینکه برخوردهای صورت گرفته با برخی مدیران استان گیلان را نباید مچ‌گیری قلمداد کرد اظهار داشت: اگر خودتان پرونده این افراد را ببینید متوجه می‌شوید که حق با دستگاه قضایی بوده است.

وی جهل از قانون را علت بروز تخلف توسط برخی مدیران گیلان دانست و عنوان داشت: برخی مدیران به گونه‌ای خطا کردند که قابل اغماض و بخشش نیست و چون بحث حفظ بیت المال است ما حق نداریم چشم‌پوشی کنیم.

حیدرنژاد با اشاره به نظارت‌های انجام شده توسط دستگاه‌ قضایی استان گیلان برای حفظ حقوق عامه مردم گفت: ما به طور مثال قاضی را برای نظارت به بیمارستان‌ها می‌فرستیم و در آن‌جا اگر ارباب رجوع ناراضی باشد با افراد خاطی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت نیز در این نشست با بیان اینکه نیروی انتظامی به‌دنبال ایجاد بستر مناسب برای برقراری امنیت پایدار است گفت: امنیت کالایی است که تمام مردم و مسئولان باید برای تولید آن تلاش کنند و اگر معضلات اجتماعی توسط نیروی انتظامی رصد نشود به معضل امنیتی تبدیل می‌شود.

سرهنگ رحیم شعبانی با اعلام اینکه شهرستان رشت در سال ۹۶ از آرامش خوبی برخوردار بوده است تصریح کرد: ادارات در ایام نوروز و تعطیلات باید نکات امنیتی را به جهت حفاظت از تجهیزات خود رعایت کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به مردم در راستای چگونگی رعایت نکات امنیتی خاطرنشان کرد: ناآگاهی مردم از نکات ایمنی از علل اصلی بروز برخی جرائم توسط مجرمان است.

شعبانی با اعلام اینکه نیروی انتظامی استان گیلان امادگی همکاری با ادارات مختلف برای ارائه آموزش نکات ایمنی را دارد اظهار داشت: باید از نیروی‌های مردمی و ظرفیت‌ها نیز برای توسعه امنیت استفاده کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه این شهرستان در سال ۹۶ با کاهش یک درصدی وقوع جرم واجه بوده است افزود: مردم در ایام نوروز برای ارتباط با نیروی انتظامی می‌توانند با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس برقرار کنند.

Share