فرمانده انتظامی گیلان

خط قرمز پلیس ایجاد مزاحمت برای مردم است

اسحاقی با بیان اینکه با ارباب رجوع م‌یبایست درست برخورد شود، گفت: باید با مردم با احترام برخورد شود و هر کسی که به ما اطلاع دهند برخورد نامناسب از پلیس دیده با آن مامور برخورد جدی خواهیم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا و روز زن به همه بانوان گفت: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم و خدا را شکر می‌کنیم که هر سال که می گذرد در این .مناسبت عقلانیت در رفتار چهارشنبه سوری بیشتر دیده میشود و میزان تلفات و خسارات به اموال عمومی و خصوصی کمتر شده است.

سردار اسحاقی متذکر شد: این نوید را می‌دهیم که امسال و سال‌های بعد دیگر آثاری از مزاحمت و آسیب به افراد در چهارشنبه آخر سال را نخواهیم دید.

وی با بیان اینکه توصیه پلیس بر این است که برنامه‌های هنجار شکن انجام نگردد، گفت: تاکید بر این است که این سنت به محل محور و خانواده محور انجام گیرد و از وسایلی که ایحاد خطر و مزاحمت میشود استفاده نکنند.

رئیس پلیس گیلان افزود: خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخر سال ایجاد مزاحمت برای مردم است و با ایجاد اختلال در رفت و آمد برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با دستگاه قضایی در مورد جرائم چهارشنبه سوری انجام شده است، یادآور شد: اگر کسانی از مرز قانون عدول کنند تا پایان سال هم خودرو توقیف می‌شود و خودشان هم بازداشت خواهند شد.

اسحاقی افزود: در آستانه ورود مهمان های نوروزی هستیم در سواحل و جاده‌ها تمهیداتی اندیشه شده است که این ایام برای مردم به شیرینی سپری شود.

فرمانده انتظامی گیلان در تشریح عملکرد پلیس در سال ۹۶ گفت: در حوزه سرقت از ۷ آیتم سرقت های مهم در پنج آیتم نسبت به دوره گذشته کاهش داشتیم. حوزه سرقت از منزل ۳ درصد و خودرو ۸ درصد افزایش داشتیم. در سرقت‌های خشن در مجموعه ۴۲ درصد کاهش را شاهد بودیم و همچنین در کشف اموال مسروقه نیز ۹۰درصد کشفیات را داشتیم.

وی در مورد مواد مخدر نیز گفت: در حوزه مواد مخدر در برخورد با خورده فروشان و توزیع کنندگان ۳۷ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

اسحاقی با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی کشف مواد محترقه گفت: در حوزه حوادث رانندگی ۶۲۴ نفر فوت کردند. از جانبخاتگان ۲۹ درصد عابر پیاده و ۳۶ درصد موتور سوار هستند که نیاز به اموزش همگانی در این حوزه داریم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه رسانه‎ها می‌توانند در امر آموزش بسیار موفق ظاهر شوند تصریح کرد، یادآور شد: در بخش آموزش همگانی در فضای مجازی، ادارات دولتی، مساجد و اقداماتی ۱۵ درصد افزایش فعالیت داشتیم اما اینها کمک نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی در حوزه بانوان شاهد ۲۷ درصد افزایش وقوع بودیم، اظهار کرد: ۹۵ درصد در فضای مجازی توانستیم جرائم را کشف کنیم.

سردار اسحاقی تصریح کرد: مهمترین جرائم در فضای مجازی ۳۶ درصد نشر اکاذیب، ۱۵درصد مزاحمت، ۱۸ درصد برداشت غیر مجاز از حسابهای بانکی است.

رئیس پلیس گیلان گفت: ۶۲۱ هزار ۴۹۶ خدمت در سامانه‎های پلیس +۱۰ انجام شده است. انتقاد به پلیس ۱۷ درصد کاهش یافته و میزان شکایت نیز ۶ درصد کاهش را مشاهده می‌کنیم و همچنین میزان پیشنهاد به پلیس ۳۵ درصد افزایش یافته که نشان دهنده اعتماد مردمی به پلیس است.

وی با بیان اینکه با ارباب رجوع م‌یبایست درست برخورد شود، گفت: باید با مردم با احترام برخورد شود و هر کسی که به ما اطلاع دهند برخورد نامناسب از پلیس دیده با آن مامور برخورد جدی خواهیم کرد. در ۱۱ ماهه گذشته ۳ نفر اخراج شدند و ۷ نفرنیز معاف از خدمت شده که البته اخراج ها محترمانه بوده است.

اسحاقی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده فرد مشکوکی که وارد ارایشگاه زنانه می‌شد گفت: این پرونده در دست بررسی است.

Share