نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس

با اظهارات غیرکارشناسانه، ذهن مردم، کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی را مشوش نکنیم

قربانی گفت: سالانه ۲۱ هزار میلیارد تومان تحت عنوان حق درمان از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی دریافت می شود که این رقم الزاما باید برای درمان بیمه شدگان هزینه شود نع جاهای دیگر.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از افکارنیوز، محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بند «ز» تبصره ماده هفت لایحه بودجه ۹۷ در صحن مجلس گفت: برخلاف آنچه گفته می شود با تصویب این بند در مجلس حق درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به حساب دولت واریز نمی شود بلکه هدف این است که همه این حق درمان در یک صندوق متمرکز شود.

وی افزود: برای ما فرقی ندارد که رئیس این صندوق وزیر باشد یا رئیس جمهور بلکه مهم این است که همه حق درمانی که از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی دریافت می شود، صرفا و فقط برای درمان هزینه شود نه جاهای دیگر.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: تا کنون هر کسی بودجه ای کم می آورد دست می کرد در این حق درمان و مقداری پول برداشت می کرد.

قربانی گفت: این مصوبه مجلس به معنای آن نیست که پول به حساب دولت می رود بلکه در صندوقی واریز و متمرکز می شود و باید در حوزه درمان همه بیمه شدگان تامین اجتماعی هزینه شود.

وی با بیان اینکه نباید با اظهارات غیر کارشناسانه، ذهن مردم، کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی را مشوش کرد، افزود: حدود ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند و حق درمانی که آنها پرداخت می کنند، حق الناس است و باید درست هزینه شود.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در این زمینه نباید حرف حزبی و جناحی زد، افزود: متاسفانه برخی به دنبال منافع حزبی و جناحی هستند و از هر موضوعی سوء استفاده می کنند.

Share