جدیدترین انتقاد مایلی‌کهن:

این‌ روزها همه کارشناس شده و از برانکو انتقاد می‌کنند | با هر ساز کی‌روش نرقصید

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه پرسپولیس بدترین بازی خود را در دربی انجام داد، گفت: امروز همه برای ما کارشناس شده و از برانکو انتقاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد مایلی کهن در گفت‌وگو در مورد دربی ۸۶ که استقلال برنده آن بود، اظهار داشت: ترجیح می‌دهم رویارویی این دو تیم را دربی ندانم و بهتر است همان کلمه مسابقه را در مورد این بازی به‌کار ببریم. این بازی در مجموع بار فنی نداشت و استقلال تا حدی منسجم‌تر کار کرد و همین عامل باعث پیروزی‌اش شد. پرسپولیس هم یکی از بدترین بازی‌های خود در چند سال اخیر را به‌نمایش گذاشت که به هر حال این هم در فوتبال پیش می‌آید. این باخت به‌طور قطع چیزی از ارزش‌های برانکو کم نمی‌کند. شاید برخی بگویند مایلی‌کهن با مربیان خارجی مشکل دارد اما من چشمم را به‌روی حقیقت نمی‌بندم و منکر توانایی‌های برانکو و موفقیت‌هایی که او با پرسپولیس به‌دست آورده نمی‌شوم.

همه برای ما کارشناس شده‌اند
وی افزود: پرسپولیس در دربی خوب نبود و این امر هم در فوتبال طبیعی است که یک تیم در یک بازی عملکرد ضعیفی داشته باشد. این روز‌ها همه برای ما کارشناس شده‌اند و می‌گویند چرا ارنج این طور بوده و چرا فلانی بازی نکرده است، در شرایطی که هیچ‌کس به‌اندازه سرمربی به تیم نزدیک‌تر نیست و او تشخیص می‌دهد چه نفراتی بیشتر به کار تیمش می‌آیند. پرسپولیس با همین مربی که از او انتقاد می‌شود توانسته با اختلاف زیاد با رقبای خود در صدر جدول قرار بگیرد. باخت در فوتبال برای هر تیمی رخ می‌دهد. آرسنال در یک هفته دو شکست سنگین مقابل منچسترسیتی داشت و این هم از جذابیت‌های فوتبال است. در دربی پرسپولیس خوب نبود همان‌طور که استقلال هم چیز خاصی از خود نشان نداد. شما بازی را آنالیز کنید و ببینید دو تیم چند موقعیت خطرناک روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کردند. چقدر پاس در دربی رد و بدل شد؟ تعداد شوت‌های زده‌شده به دروازه‌ها چقدر بود؟ اینها همه بیانگیر این است که دربی کیفیت لازم را نداشت.

خستگی در فوتبال امروز معنایی ندارد
پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به این سؤال که “خستگی بازیکنان دو تیم به‌خاطر فشردگی بازی‌ها چقدر در دربی تأثیر‌گذار بود؟” عنوان کرد: در فوتبال حرفه‌ای امروز دنیا تیم‌ها ۳،۴ روز یک بار با هم بازی می‌کنند و خستگی معنایی ندارد. حرف کلی من این است که نباید با یک باخت ارزش برانکو و تیمش را پایین آورد.

مشکل ربیع‌خواه چشم‌نواز بازی‌نکردنش است
مایلی‌کهن در واکنش به انتقاداتی که متوجه محسن ربیع‌خواه است و برخی اعتقاد دارند جای محسن مسلمان در ترکیب سرخپوشان خالی است، به تسنیم گفت: ربطی به کسی ندارد که بخواهد در کار سرمربی تیم دخالت کند. تماشاگری که در ورزشگاه روی یک بازیکن تیم خود فشار ایجاد می‌کند به‌نظر من تماشاگر واقعی تیم نیست. سرمربی تیم است که در همه تمرینات و اردوها کنار تیم است و قطعاً او بهتر می‌تواند تشخیص دهد چه بازیکنانی به کار تیمش می‌آیند. محسن ربیع‌خواه یکی از باثبات‌ترین بازیکنان پرسپولیس بوده و این تیم هم با اختلاف صدرنشین لیگ است، پس آمار نشان می‌دهد که ربیع‌خواه بازیکن مؤثری برای تیمش بوده است. ربیع‌خواه بازیکن بسیار نجیبی است و شاید مشکل او این باشد که چشم‌نواز بازی نمی‌کند تا تماشاگر خوشش بیاید. در توانایی‌های فنی مسلمان هم شکی نیست و پاس‌های در عمق او واقعاً عالیست اما اختیارات کار فنی با سرمربی است و او هر تصمیمی که به‌نفع تیم باشد می‌گیرد، ضمن اینکه آن دسته از تماشاگرانی که در این مقطع به‌دنبال برهم زدن جو تیم هستند چه‌بسا با هدف این کار را می‌کنند و باید مراقب این مسئله هم بود.

استقلال فصل پیش با منصوریان هم همین نتایج را گرفت
وی درباره عملکرد وینفرد شفر در استقلال یادآور شد: من یک سؤال دارم؛ سال گذشته در این مقطع استقلال با علیرضا منصوریان کجای جدول بود؟ من برای شخصیت شفر احترام زیادی قائل هستم اما حرفم این است که نباید فراموش کنیم منصوریان هم فصل پیش همین نتایج را با استقلال کسب کرد و در ابتدای این فصل بدشانس بود که خیلی از بازیکنان اسمی تیمش از جمله امید ابراهیمی، پژمان منتظری، سجاد شهباززاده، محسن کریمی، داریوش شجاعیان، سید مجید حسینی و… مصدوم بودند. چه‌بسا با بازگشت این نفرات استقلال با منصوریان هم مانند فصل پیش اوج می‌گرفت. نباید در حق این پسر کم‌لطفی کرد و او در استقلال موفق بود.

تاج در این دنیا و آخرت باید به مردم جواب بدهد
مایلی‌کهن در ادامه این گفت‌وگو در مورد عدم حضور کارلوس کی‌روش در ورزشگاه آزادی برای تماشای دربی ۸۶ یادآور شد: نمی‌دانم چرا همه باشگاه‌ها باید نفرات ملی‌پوش خود را در اختیار کی‌روش قرار دهند اما او وقت نمی‌گذارد دربی را که مهمترین بازی سال است از نزدیک تماشا کند. سؤال من این است که؛ غیر از سرمربی تیم ملی ما چند مربی تیم‌های ملی کشورهای دیگر در سمیناری که در روسیه برگزار شد شرکت کردند؟ همین جا با صدای بلند اعلام می‌کنم؛ آقای تاج! شما جانباز هستی اما خدا شاهد است باید در این دنیا و آخرت به این ملت جواب بدهی. مردم و کشور را مقابل این آدم (کی‌روش) خوار کردید، دیگر بس است. داوران عزیز در چله زمستان مجبورند با آستین کوتاه قضاوت کنند. قرار بود دستمزد داوران افزایش پیدا کند اما چرا هنوز این اتفاق رخ نداده است. آن وقت این آقا (کی‌روش) هر روز با هزینه فدراسیون در سفر است و پول توجیبی هم می‌گیرد.

همان قانون کاپیتولاسیون در ایران می‌ماند بهتر بود
پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: از کمپ تیم ملی در روسیه چند بار قرار است دیدن کنند؟ همه این سفرها با پول این مملکت است. چرا این کمپ گرانترین کمپ جام جهانی است؟ اصلاً چرا تیم ملی نباید در این سال‌ها یک سرپرست داشته باشد که او از کمپ بازدید کند نه فقط سرمربی. همان قانون کاپیتولاسیون در ایران می‌ماند بسیار بهتر بود. مگر می‌شود یک نفر این‌همه کولی بگیرد؟ تا انتقادی هم می‌شود می‌گویند تیم را به جام جهانی برده است. «ابرام چرخی» هم با این سهمیه چهار و نیم آسیا می‌توانست ایران را به جام جهانی ببرد. باز هم تکرار می‌کنم؛ آقای تاج! شما مسئولی و اگر نمی‌توانی، برو. مرد باش و برو. حق این ملت این نیست، و این‌قدر با هر ساز کی‌روش نرقصید.

Share