گلسرخی خبر داد:

اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان برگزار می‌شود

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت: اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان توسط جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان توسط جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان برگزار می شود.

این جشنواره با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و پلیس راهور نیروی انتظامی گیلان، استانداری گیلان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری رشت، تشکل‌های حمل ونقل درون شهری و برون شهری، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و… برگزار می شود.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای فرهنگ ایمنی در ساخت و توسعه راه ها، افزایش سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث و ارتقای ایمنی تردد ذکر کرد.

ابراهیم گلسرخی نقش جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در انجام فعالیت فرهنگی و آموزشی کشور را مهم دانست و گفت: انجام این فعالیت ها باید طیف های مختلف اجتماعی را جذب کند.

وی با اشاره به این که آگاهی‌بخشی برای حفظ جان مردم و نجات رانندگان از حوادث مرگبار، هدف اصلی و مهم جمعیت طرفداران ایمنی راه هاست، تصریح کرد: این جمعیت ۲۲ دفتر نمایندگی در استان های کشور دارد و برگزاری همایش مذکور نقش مهمی در ایجاد تعامل با اقشار مختلف مردم دارد.

این مسئول آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت آنان را جزو مباحث ایمنی دانست و گفت: عجله و شتاب با سرعت غیرمجاز از دلایل افزایش تلفات و سوانح رانندگی در کشور بوده و یکی از چالش‌های بزرگ کشور در حوزه سلامت است.

به گفته وی، در ۷ اردیبهشت هر سال یعنی روز ایمنی حمل و نقل قرار است که مردم را به سوی این باور حرکت دهیم که حق ملی هر شهروندی است تا ایمنی راه ها با استانداردهای بالا رعایت شود و اولین جشنواره ایمنی رانندگان حرفه ای گیلان که در ۱۴ اسفند ماه امسال و به همت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان در رشت برگزار می شود نیز مقدمه این همدلی ها خواهد بود.

Share