در پی بی‌توجهی به جایگاه دفن زباله سراوان

اولتیماتوم استاندار گیلان: آخرین اخطارم به کسانی است که کارشان را درست انجام ندادند

سالاری در خصوص تفکیک زباله از مبدا گفت: برای حل جایگاه سراوان هیچ کاری انجام نشده است و عملکردها مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی پسماند افزود: ما قول هایی به مردم در مورد رفع مشکلات پسماند سراوان داده ایم که بخشی از آن را اجرایی نکرده ایم.

وی با بیان اینکه مسئله مشکل  تامین منابع مالی نیست، تصریح کرد: شهرداری ها باید تعهداتشان را انجام بدهند و برای یک کار مختصری همچون آسفالت و سم پاشی نباید چندین بار جلسه برگزار شود.

وی تصریح کرد: ما قرار نیست فقط در جلسات بنشینیم و تصمیم بگیریم بلکه بایستی در این نشست ها تقسیم کار شود و به منصه اجرا در آید.

دکتر سالاری گفت: هیچ پیشرفتی در این جلسه نسبت به نشست قبلی نمی بینم چرا که اکنون که تمهیدات خرید زباله سوز آماده شده است، سخنانی درباره تامین منابع مالی آن گفته می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین منابع مالی آن کمک می کند، تصریح کرد: با این نحوه کار کردن چطور مردم ما را قبول داشته باشند.

وی گفت: وقتی می گویید تفکیک زباله از مبدا صد درصد انجام شده، زمانیست که این موضوع عملیاتی شده باشد و تنها اینکه ما بگوییم تفکیک زباله باید انجام شود ، کافی نیست.

دکتر سالاری گفت: نه پیمانکار را درست متعهد کرده ایم و نه مکانیزم آموزشی، تشویقی و تنبیهی خوبی تعریف کردیم. روزی مردم سراوان به حق، تجمع کردند؛ چراکه سلامتی شان در خطر است، در حالی که ما این دست و آن دست می کنیم و هنوز کار اصولی انجام نداده ایم.

وی با تاکید بر اینکه وضع انجام کار برای حل مشکل پسماند رضایت بخش نیست، تصریح کرد: این آخرین اخطار است برای کسانی که کارشان را درست انجام نداده اند.

دکتر سالاری با تاکید برضرورت نظارت بیشترفرماندار رشت بر این موضوع گفت: بیش از اندازه مدارا کرده ایم؛ اگر تصمیمات تان در گذشته اشتباه بوده اصلاح کنید  و اگر درست است ، سریعتر اجرایی شود.

وی با اشاره به  اینکه سال گذشته نیز در مصوبات آمده که ظرف ۱۰ تا ۲۰ روز آینده کارها انجام شود، اما اجرایی نشده است، گفت: مجوزهای لازم از منابع طبیعی و محیط زیست اخذ و بهترین راهکار عملیاتی و اجرایی شود.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: این بلاتکلیفی آسیب می رساند و مردم این بلاتکلیفی را تحمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه هیچ پیام مثبتی در این جلسه دریافت نکردم، بر عملیاتی شدن هرچه سریعتر راهکارها تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به ضرورت اجرایی شدن تفکیک زباله از مبدا گفت: قرارداد ها ملموس و شفاف باشد و سیستم کنترلی قابل سند سازی نباشد .

دکتر سالاری تاکید کرد: همچنین از ابزار تشویق و تنبیه استفاده کنیم و مطمئنا اگر پیمانکار بداند که چه کاری به ضرر و یا به نفع کار فرمایش است، کارش را بهتر انجام می دهد.

وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز شن  و ماسه اشاره و بیان کرد: اگر مجوز شن و ماسه را به نام سراوان دریافت کردیم ، فقط در همان محل استفاده شود و درصورتی که قرار است شن و ماسه برای جاهای دیگر بهره گرفته شود، مجوز آن نیز اخذ شود.

دکتر سالاری با تاکید بر لزوم شروع پاکسازی استان از بیستم اسفندماه گفت: دستگاه های مختلف همچون آموزش و پرورش بنا به  تجهیزات و پرسنل خود برای زیبایی چهره استان و پذیرایی از مهمانان نوروزی اهتمام داشته باشند.

Share